tirsdag, januar 11, 2011

2010

Enda ett år i livet har gått. Ting har skjedd i løpet av året. Både bra og mindre bra saker som tilsammen utgjorde det man nå, og i fremtiden, vil huske som året 2010. Jeg fikk oppleve å være fast ansatt, oslosommer, startet på ny utdanning, la enorme ambisjoner på hylla, fikk nye venner, tok vare på gamle venner, var singel i Oslo, fikk Heidi tilbake, fikk gode beskjeder. Og dårlige beskjeder. Opplevde hendelser man kommer til å huske for alltid, og enkelte man helst vil glemme så fort som mulig. Folk ble forelska, folk slo opp, noen forlovet seg og noen fikk barn. Jeg var fadder, ble bedt i bryllup, lærte meg fysikk og navnet på omlag 230 knokler. På norsk og latin. Jeg var på sydentur, faket en forlovelse, ble solbrent og tok nakenbilder med undervannskamera. Byttet adresse, drømte om å kjøpe leilighet, og fortsatte å spare penger. Ble altfor full, gjorde litt tull, og lo av det dagen etter.

...Og mens livet fortsetter sin vante gang, og vi tussler inn i 2011, fortsetter vi å leve som om ingenting har skjedd. Jeg og Maja står fortsatt foran speilet om kvelden, med tannbørsten i munn, og undrer oss over at vi faktisk opplever en glidende overgang mellom et ansikt fullt av kviser og et fullt av rynker.

3 kommentarer:

Kjersti Dahle sa...

den overgangen er ganske så heftig skummel og helt utrolig rar.

oppramsingen din = fin. helhetlig. detaljer, slike som gjør at en får følelsen av at det er liv mellom og midt iblant dagene og måltidene og klemmene.

EMM sa...

:)

sus sa...

De ambisjonene kan du se å ta ned fra hylla igjen.