lørdag, juli 02, 2011

Det er helg

Det er varmt og klamt, og folk rundt i byen blir døsige, og har aller mest lyst til å sove bort sommernatta. -Som er nettopp det man da altså ikke skal gjøre. I Karinas seng ligger Karina og Lilly og tar seg en velfortjent hvilepause etter at vi drakk kaffe på Løkka. Mens jeg prøver å komme meg opp fra sofaen for å ordne meg, ta på en fin skjorte, drikke en gin tonic, og tussle bort på bakgårdsfest.
Den bitre ettersmaken av gårsdagens gin tonic sitter fortsatt som limt fast i ganen, og ånden oser av indisk curry, ostepop og altfor store mengder med kaffe. Det er helg. Og man skal ut i helga, til tross for at jeg kanskje frister aller mest å bare legge seg lang som man er, i min 2 x 2 meter enorme seng. En seng så stor at jeg kan ligge i den både på langs, tvers og diagonalt, og allikevel få plass. Så hvis man skal se på det positive i å være singel, er det at man ihvertfall som regel sover aleine og kan sove i sjøstjerneformasjon i sin egen seng.





Ingen kommentarer: