torsdag, oktober 11, 2007

Hvit høst

Idag har det snødd, selv om det enda såvidt er oktober. Jeg synes det er litt rart, men samtidig merker jeg at jeg egentlig ikke bryr meg så veldig. Vel, kan man tenke, må man jo nesten synes det er litt dumt på grunn av klimaendringer og alt det der. Men nei, er ikke helt sikker på om jeg har noe imot snø så tidlig. Nesten så mamma og pappa går glipp av noe, nå som de er i Italia og greier.
Karina møtte en mann her en dag som påsto at global oppvarming og alt det der bare var noe tull, og at endringer i klimaet var helt vanlig. Om ikke nødvendig.
Karina hadde lyst til å fike til han.

I går fikk vi internett i leiligheten. Endelig. Men allikevel er vi ikke helt tilfredsstilte. Vi får nemlig ikke til å koble til sånn at vi kan bruke tråløs ruter (router?). Etter 15 minutter i Canal Digital Kunderservice-kø fikk jeg bekjed om at han ikke visste, så dette måtte jeg finne ut av i brosjyrene. Æsj, tenkte jeg. Fillemann og lureri.

Livet går ellers sin vante gang. Leiligheten er fortsatt helt ok, litt kaldt har det blitt. Blant anna fordi det er så kaldt ute at det snør. Men med ullsokker på bena, varm te i koppen og pledd på sofaen overlever vi helt fint.
I dag leverte vi dokumentarserien vår. Jeg tok bilder av bestemor på sykehjemmet, og satte de sammen til en liten film. Den ble ganske fin. Og Cathine i klassa begynte til og med å gråte litt. Jøss, jenter.

Ellers skjer dette (kort oppsumert, så ikke-ivrige blogglesere kan orke å lese det):
-Øyvind har fått seg jobb som støttekontakt for en gutt på 10 år. Det går bra, selv om han alltid har det travelt.
-Jeg og Karina var hos Heidi på taco idag.
-Over helgen får vi nytt kjøleskap, det vi har nå er litt varmt.
-Vi er alle tre avhengige av mikropopcorn og filmer fra biblioteket.
-Har lest ca. 250 sider av "Mannen som elsket Yngve".
-Kjenner at jeg har lyst på hjemmeside, så trenger hjelp av noen til å lage den.
-Har blitt flink til å ta tran, ginseng og c-vitamin hver morgen.
-Forkjølelsen som jeg pådro meg i Oslo begynner å gå over.
-Karina synes jeg spiser litt mye frossen-mat.
-Øyvind synes Karina spiser litt mye mat som er laget i mikrobølgeovnen.
-Jeg var på Oktoberfest på mandag. Noe som resulterte i øl til frokost og hjemme klokka 20.00.
-Skal på Muse-konsert den 20. oktober.
-Vi har fått strømregning.
-Vært i Oslo og Hamar en tur. Alltid fantastisk å møte de gamle, gode igjen.
-Øyvind prøver iherdig å få meg til å slutte å bite negler.

Overogut

Slik så leiligheten ut mens vi flyttet inn. Heldigvis ser den ikke sånn ut nå lengre.

1 kommentar:

Anonym sa...

det er bra du har ullsokker og "varm i te koppen" som du så fint skrev. :) Hihi
Vi har sånn Canal Digital-internett og trådløs router funker fett :)
så les i brosjyren, eller finn en venn som kan data og slikt.

Lykke til!

la snøen seg forresten?

klem kine