lørdag, oktober 03, 2009

Telefonsamtale fredag, klokka 19.36

Meg: Hallo?

Dame, kanskje i 80årene, Haugesund-dialekt:
Ja, hei ja det er meg ja. Jo, du, altså, nå skal du høre. For jeg var akkurat nede i byen en tur da vettu, var på Folkets hus nede i Haugesund sentrum. Og der kan du tro det var trivelig ja. Å du å du, ja, der var det kjekt. Det var underholdning da vettu, med trekkspill og greier. Og du skulle ha sett, ja, det skulle du, du skulle ha sett dem spille. Og den lekre serveringa altså, noen flotte karbonadekaker. Med noe flott salat ved siden av, ja, tror kanskje det var noe ost også. Du å du, det var kjekt kan du tro. Og dessert og greier. Snakka med hu Laila og han Gunnar fikk jeg gjort også. Skulle sett du, det store bordet vi satt rundt. Alle sammen. Mens musikken spilte da vettu. Disse gamle sangene. Så det. Og Karl var der, ja, jeg så han. Innmari hyggelig. Så jaaada, kom akkurat inn døra hjemme skjønner du.Akkurat nå. Så da fikk jeg slå på tråden da vettu. Ja, så det var skikkelige greier. Tok bussen hjem da, så det var en innmari kjekk dag kan du tro. Innmari. Ja, du å du for en dag. Så det. Og nå har det blitt kveld ja. Akkurat inn døra ja. Bussen vettu. Fine greier.



Hallo?


Meg: Ja, nå tror jeg kanskje du har ringt litt feil

Dama: Hva?

Meg: Nå tror jeg du har ringt feil.

Dama: Hva? Feil?

Meg: Ja, tror kanskje det.

Dama: Nei, tror du det? Ja, hvem snakker jeg med nå da?

Meg: Joachim.

Dama: Hva?

Meg: Joachim heter jeg.

Dama: Joachim?

Meg: Ja.

Dama: Kjenner ingen Joachim jeg.

Meg: Nei, så tror kanskje du har ringt feil nummer.

Dama: Har jeg det? Ja, daså.

Meg: Desverre.

Dama: Jaja.

Meg, Ja... hade bra da.

6 kommentarer:

Nalina sa...

hører for meg mallorcadamen! HOHOH!!!!!!

Mie - Mies Tidsmaskin sa...

ja, jeg også!! :D

Maysan sa...

hahaha jeg dævver. Det var dagens. Karbonadesmørbrød og trekkspill og greier.

Siggen sa...

Oo hiihiihi.. dette skal jeg spare og lese om jeg har en dårlig dag. dette var artig lesning og jeg er imponert over att du husket på alt hu sa.. jadda så deeet...

Anonym sa...

Del en kunne jo vært Heidi på besøk med bestemoren. Cathrine

Anonym sa...

ler mæ ihjæl!