søndag, mars 06, 2011

Søndag

Hele Norge er glade for å være norsk i disse vm-tider da det tilsynelatende står en nordmann/kvinne på toppen av pallen hver eneste dag. Jeg behøver vel neppe nevne at jeg ikke følge med på vm. Egentlig gleder jeg meg bare til hele greia er ferdig, sånn at det igjen kan være plass til meg på trikken, og jeg slipper å se de teite luene og høre på folk med irriterende bjeller.

Her forleden dag møtte jeg på en perifer venn på en bruktbutikk. Han hadde fått med seg at det gikk bra med Norge i vm, og var på jakt etter brukte skøyter. Egentlig hadde han ikke spesielt lyst til å stå på skøyter, men vm og folk i praktiske klær i sentrum, hadde gitt han en følelse av at han nesten bare måtte gjøre noe fysisk og idrettete.

Jeg foreslo at han skulle leie skøyter istedet. Så kunne han se om han likte det.

Jeg er ikke noe ekstra spesielt stolt over å være norsk nå som vi vinner mye. Jevn over er jeg relativt stolt over landet mitt, men Northug er såpass arrogant og teit, at jeg faktisk skulle ønske at han ikke vant i det hele tatt. Skulle ønske at Northug kom på siste plass og svenskene vant hvert eneste renn han var med i. Man skal være en god vinner og en god taper. Og Northug er ingen av delene.

Det er søndag, det er sol. -Og selv om det kanskje ikke kan virke sånn, er jeg i et aldeles fortreffelig humør!


Fortsatt god søndag, og la oss håpe at hele neste uke blir som på dette bildet her!

Ingen kommentarer: