søndag, oktober 05, 2008

Où est le marché aux légumes?

Fransken sitter fortsatt ikke helt der den skal. Og hver dag er jeg misunnelig på folk på metroen som snakker kjemperaskt og flott. Idag var jeg og Heidi på en fin café ved Bastille, der vi fikk servert en kaffe som vi begge var enige om at var den beste kaffen i Paris så langt. Det var en såkalt Mokachino. Espresso med sjokoladesirup og masse krem. En sterk kaffe som svei litt i halsen når man slurpet den i seg.
Gleder meg til å dra tilbake, og å ta med meg gjester dit.

I Paris har jeg blitt veldig mye flinkere til å spise grønnsaker. Omtrent hver gang jeg lager middag, blir det noe med mye sundt og grønt. Delvis fordi det er så billig, men også delvis fordi det er så mange koselige grønnsaksmarkeder her.
En favoritt for tiden er en stekt blanding av paprika, champignon, grønne bønner, tomat, gulrot, squash og en paté av soltørkede tomater og oliven. Serveres sammen med ris med kokosmelk og advocado på toppen.

I kveld, etter den sterke kaffe, fikk jeg for meg at det var på tide å jogge. De andre i kollektivet har allerede jogga flere ganger, så nå var det nå var det min tur til å hoppe i joggebuksa. Jeg med meg Anna ut på en god tur med både jogging og løping. Jeg ble svett og god, og kommer definitivt til å kjenne det i morgen.

5 kommentarer:

Anette sa...

Så jo kjempe godt ut:p

Mari sa...

Haha, jeg nekter å tro på at du har jogga. Må se bildebevis.

Anonym sa...

jeg hermer etter deg og lager sånn mat jeg, den så himla god ut!!

Joachim sa...

Neste gang Mari. Hvis det blir en neste gang. Jeg er stiv og støl.

Anna. sa...

neste gang blir det m/kamera. Hvis jeg føler for å bli forbiløpt igjen. For J-dawg er raskere enn han trodde. fast dawg. hot dawg.