tirsdag, oktober 14, 2008

Sosial omgang

Ok, da hadde jeg plutselig starta på skolen. På den nye skolen altså, for å lære fransk. Det føles litt ut som å være tilbake på videregående. Eller eventuelt et AA-møte. For vi sitter i ring og snakker og leker og diskuterer. Læreren er veldig flink, og klassen virker helt grei. Selv om det er tydelig mangel på kjendiser.
Så dette skal jeg altså gjøre. I 2 uker. Stå opp tidlig om morgenen og legge meg trøtt og god i fornuftig tid. Og selv om det er litt slitsomt å plutselig skulle stå opp før halv åtte, er det også litt kjekt.

Et innlegg med mye skift er et kjipt innlegg. Så dette har skjedd:

-Lørdag var jeg ute med Heidi, bror og Tove. Også kom Ida og New Zealandske venninna Nina. Vi var på fint sted, overfylt sted og så kjedelig sted.
-Søndag dro jeg på piknikk i skogen ved meg. Jeg møtte Ida og 3 fra New Zealand, og vi spiste druer, ris, baguette og advocado mens vi satt på et teppe ved en dam og spilte et kortspill. Etterpå dro vi på tivoli, kjørte tømmerrenna og jeg fant en enorm gullfisk som ble døpt Jean Baptiste II (In loving memory of Jean Baptiste)
-I går var første skoledag, og deretter møtte jeg Jamie (du veit, hu amerikanske) på en café i Belleville. Og jommen vart vi sittendes der til utpå kveldingen.

Sånn ser Paris ut fra Parc de Belleville. Det er ikke jeg som har tatt bilde. Så ikke tro at det er lue-vær enda. De siste dagene har vi hatt så godt som skyfri himmel og rundt 20 grader.
-I dag har jeg vært på skola, så spist kinamat for deretter å dra på biblioteket med Ida. Her koster det penger å komme inn på biblioteket, man må være helt stille, de har ikke trådløst nett og man kan tydeligvis ikke ta med seg bøker hjem.
Så foreløbig venter jeg med å rope hurra og slå et slag for frankrikes hovedbibliotek.

Bortsett fra det har jeg hørt rykter om at Brangelina (Brad og Angelina) vissnok skal ha en leilighet i nærheten av der vi bor. Så da krysser vi fingra for at det er han som bor ved siden av, der politiet alltid står med skuddsikker vest og maskingevær på dørkarmen. Dessuten har Johnny Depp og Vanessa Paradis (Johnessa?) en kåk down town!

Et bilde av Otto Dix som jeg lenge har likt. Og da jeg endelig fikk se det på Pompidou varmet det i hjertet.

Ingen kommentarer: