torsdag, desember 11, 2008

Vestkantsmysterier

Som alle sikkert veit, så står det politi utenfor vinduet mitt omtrent annahver natt. I dag har jeg vært ute å gått en tur i området samt vaska klær borti gata. Jeg har sett politimenn, damer, sykkelpoliti, politibiler og en kjempestor politilastebil som hadde sneia borti et sidespeil, og sto fast i fare for å ta med seg hele bilen hvis han kjørte videre.
Altså, alt i alt er det jækla mye politi i området.

Da vi var ute å gikk en kveldstur en tid tilbake, fant vi en liten sti, og gikk opp den. Da ble vi møtt av 2 sivile politifolk som lurte på hva vi drev med og om vi hadde legitimasjon på oss. Det hadde vi ikke.

Bak huset våres, ligger det et område som tydeligvis er sperret av for normale mennesker. Det er et enormt område, med gjerder på alle kanter og bevæpna politi. Og ser man på satelittkart, ser man fort at det er et stort område der veiene er lagt opp helt annerledes enn i resten av Paris. (Til venstre for der A`en viser)
Men hva er det som skjer der inne?
Et par ganger har vi stått ved en port og sett inn, uten å ha blitt noe klokere av den grunn.

Heidi har lufta en idé om at Harry Potter bor der inne. Mens jeg er litt mer i tvil.

6 kommentarer:

Anna. sa...

Brad og Angelina. Det sier jeg dere..

Nalina sa...

quasimodo, sier nå jeg :D

Anonym sa...

den norske ambasadern :P

Anonym sa...

Portal til en annen verden. Evt en UFO

Mari sa...

Tipper det er den marrokanske ambassadøren i Norge som sitter der inne og spiser laks.

Joachim sa...

Hahah! Mange bra forslag, og alt kan sikkert stemme. Bortsett fra den norske ambasaden. Den ligger et helt anna sted.
Mh.. Det er masse vanlige, men fine, hus der.
Jeg tenker rike folk, kjendiser, ambasadefolk eller en sekt.