søndag, mars 29, 2009

SOS?

I går kveld, eller i natt, da jeg sto å koste meg med nattmat og snakka med folk fra California og N.Y, skjedde det noe spennende. Bortenfor meg hang det en veldig beruset ung mann som plutselig fant ut at han skulle besvime og falle om på gata. Jeg så på han da han datt. Ansiktet tok imot fallet mot asfalten.
Jeg prøvde å daske til han litt, og folk kasta vann på han. Men han ville bare ikke våkne. Så da la jeg hode hans i fanget mitt, sjekka pupiller og sørget for at pulsen slo i det kvarteret det tok før brannfolka kom.
(Ja, her kommer det brannmenn, ikke ambulanse. Den kom etterhvert.)



Brannmenna fikk liv i han ved å gjøre et bra gnikke-han-hardt-bak-ørene-triks som jeg nå har notért meg bak øret (hah, ironi!)
Men da han vokna til, var han ikke særlig vennlig mot brannfolka. Så de ble irriterte.
Men, men... Interessant var det.

4 kommentarer:

Kine sa...

wow dramatisk!
Bra du lærte ett nytt triks :D

Anonym sa...

man of the hour!

Anonym sa...

gleder meg til du skal lære meg det nye trikset ditt; fett ass!

Joachim sa...

Ja, og idag tok 6-åringen jeg passer på det samme trikset på meg. Helt ut av det blå. Og fortalte at det var et triks han hadde lært av faren sin.

Han fortalte at pappaen hadde lært det av en politimann.

... Jeg turde ikke spørre i hvordan sammenheng.