fredag, november 13, 2009

PartySvensker

Siden jeg våkna kvalm i natt og prosjektilspydde utover den nyvaska baderomsveggen (sorry til Bente som hadde vaska et par timer tidligere), har jeg hatt litt tid på sofaen etter jobb i ettermiddag. Tid til å tenke på helt unødvendige ting. Som for eksempel svensker. I den sammenheng har jeg kommet opp med en svært viktig konklusjon. For dette er viktig. De driver jo tross alt og tar over landet våres.

Slik jeg forstår det er det enten eller i Sverige.
Vinn eller forsvinn. Tap eller feil. Inn eller ut.

Svensker som er helt på bærtur:

Victoria "Total fiasko" Silverstedt.


Bettan "la den svinge" Andreassen.


Kikki "for gammel og full til å ha på meg dette" Danielson.


Carola "fångad av en stormvind" Häggkvist.


Svensker som har skjønt greia:

Ola "The Ark" Salo.


Robin. Dronning. Gudinne. Punktum.


Lykke "verdt sin vekt i gull" Li


Hvem er DINE favorittsvensker? Og hvem liker du ikke? Og hvorfor?

13 kommentarer:

Lene sa...

Jeg liker alle svenskene i Katatonia og Opeth, fordi de lager BRA musikk. Jeg kommer ikke på noen svensker jeg ikke liker. Eller jo, Christer Sjögren. Han er litt ekkel.

Meg sa...

Je likj a amy diamond, je : D hu er kul hu!

Joachim sa...

Enig!

Idun sa...

Eg har funne ut at svenskar i Sverige er mykje betre enn svenskar i Noreg. Samtidig likar eg normenn betre i Noreg enn i Sverige. Kanskje det er slik at folk eignar seg best for sit eige heimland.

Eg likar ikkje svenskar som trur eg ikkje forstår kva dei seier.

Anonym sa...

Lykke Li er min favorittsvenske for øyeblikket,men tror ingen slår robert gustavsson!

Maysan sa...

Artig innlegg... men må bare påpeke at Bettan og Carola har havnet på feil plass....hehe

Joachim sa...

Neppe!

Heidi og Caroline sa...

hannah og moa<3

Herman Mariusen sa...

bjørn gustavsson. overraskende morsom, 23 år gammel(!) stand-up komiker.

sjekk ut WOW sketsjen hans på Youtube.

Anonym sa...

Joakim Thåstrøm og Lars Winnerback, fine, dype mannestemmer. Jeeee! Cathrine

HMA sa...

Christer Fuglesang, Håkan Hellström, Dolph Lundgren, sångaren i Broder Daniel, Kristina Lugn (tack Heidi <3)/ Från oss partysvenskar Hannah, Moa och Arvid

Eirik K sa...

du klarte ikke en gang å få riktig navn på riktig bilde.Men da du er ikke ordentlig homse hvis du ikke liker carola!

Joachim sa...

Dolph Lundgren? Han er jo særiøst helt krise. Svensker vet ikke sitt eget beste. Men Håkan derimot, der er jeg enig!
Og Erik, Carola "bare de streite kommer til himmelen" Häggkvist er det da virkelig ingen som liker:)