søndag, februar 14, 2010

A4

Når er det egentlig på tide å bli voksen? Når slutter man å snakke høyt om grisete ting på café, men snakker heller om været, bilen og om ferieturen til fjellet i påska? Når slutter man å glede seg til helgen fordi man veit at man skal drikke seg ut av denne verden og inn på et svett dansegulv? Når begynner man å kjøpe kartonger med rødvin, men finner ut at man har problemer med å drikke den opp? Når starter man å kjøpe praktiske klær i stedet for det som ser tøft ut? Når slutter man å like dårlig pop-musikk? Når starter man å høre på danseband, sving og kor? Når begynner man å få med seg nyhetene på tv hver eneste dag? Når slutter man å drikke vin da man kjenner at man blir brisen? Når klarer man ikke lengre å holde seg oppdatert på ny elektronikk? Når flytter man ut av byen og emigrerer til bygda? Når setter man størst pris på bilferie i Norge? Når har man endelig full kontroll over skatt, økonomi, selvangivelse og pensjonspenger?

Jeg tror jeg håper aldri.

7 kommentarer:

Sunniva sa...

Det er ikke noe man blir, men noe man er. Tror ikke det er noen overhengende sjans for at du plutselig begynner å like danseband når du bikker 40. Og man kan flytte til bygda og fortsatt være hipp!

:D No worries

Nalina sa...

Har ikke skjedd med meg føreløpig, så jeg tror svaret vil være en gang etter 26. Eller 29, siden de jeg henger med til daglig er vafal 29. Kanskje 30 er svaret? :p

Joachim sa...

La oss tippe 30!

Kine sa...

Det har skjedd meg meg for leenge siden. du er bare så barnslig assa :p

Ragni sa...

Sorry. Har' ekke skjedd, skjere aldri.

Joachim sa...

Harre skjedd hos dæ?

Systemfeil sa...

tror det er en magisk bryter med en gang en unge har poppet ut.