søndag, desember 10, 2006

Vær så vennlig!

Vær så vennlig å ikke kjøp julegave til meg hvis ikke annet er avtalt.
Pliiiis.
Kom til å tenke på det, og det at folk kjøper gave til deg uten å avtale det på forhånd er definitivt det kjipeste i hele verden. Denne beskjeden gjelder selvfølgelig ikke mamma å pappa; dere må bare handle inn alt det dere føler for.
Legg gjerne inn en kommentar der dere forteller hva dere synes. Det gjelder spesielt dere som bor hjemme i Hamar og i Oslo siden vi ikke snakker like ofte. Har dere overhode noen planer om å kjøpe gave til meg, så for guds skyld gi meg beskjed. Hvis ikke, kan dere i hvertfall ikke forvente å få noe tilbake.

Takk!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Enig.

Men, siden det er litt dårlig gjort å kjøpe gave til noen utenfor gaveavtalen, er det et bra pek å kjøpe noe veldig dyrt til noen du ikke liker i det hele tatt? For eksempel en som var slem på ungdomsskolen.

Og, hvordan er reglene om for eksempel kort? Kan en gi et kort/brev/tegning eller kanskje til og med en brent cd-plate uten å være redd for at det blir ubalanse?
Er det en minimumsgrense i penge-/følelsesverdi som gjelder før det må avtales om gaveutveksling?

Anonym sa...

Bra og spennende problemstilling du har valgt der, Andree (sorry, sånn dritt-ting over E'en funker ikke). Penger går under kun det som handler om omtenksomhet siden det ikke gjelder noen utgifter. Brent CD derimot er i grenseland, men jeg synes det gjelder som gave. Ergo; fy-fy!

Anonym sa...

Hva om det er en blank cd?
Eller en cd full av virus?

Anonym sa...

det er uetisk andré. hør hør til antigave-avtalen! den burde formidles videre til alle de europeiske bloggesidene og tre i kraft umiddelbart før det er for sent.

Kine sa...

Men kjære joachim. Det er da tanken som teller! :)
Hvis jeg gir gave til noen forventer jeg ikke å få noe tilbake!

Så hvis jeg finner på å kjøpe gave til deg så forventer jeg IKKE gave tilbake!
enig?

Anonym sa...

Jaja... ok da. Men Linus får, og han kan heller ikke gi noe tilbake fordi han er så liten. Mwa-ha-ha!