onsdag, februar 03, 2010

Jeg trenger assistanse

Ok, jeg har et problem. Et riktig luksusproblem. For dealen er at jeg har ei flott, rosa sparegris blomstrendes i vinduskarmen. Siden august har jeg putta mynter på den i histen og pisten, og plutselig har den nå blitt helt full. Hvor mye penger det er på den, har jeg ingen anelse om. For man skal aldri gjette hvor mye man har på sparegrisen sin, i fare for å bli skuffet.
Skal jeg gjøre en lite dristig overslag, vil jeg tippe mellom 400 og 1000 kroner.

Så, folkens, venner og kjente og folk jeg ikke kjenner i det hele tatt.
Hva skal jeg bruke pengene på?

De må brukes på noe fint. Noe skikkelig, skikkelig fint som gir meg gode minner. Tanken på å tømme grisen og kjøpe meg ei ny bukse eller en hettegenser lik den jeg mista på byen for noen helger siden, gir meg gåsehud. Her snakker vi flybilletter, en ny duppeditt, et bilde, en klokke. Ja, dere skjønner. Noe ordentlig.

Så, noen som kan komme med noen gode tips? Konkrete eller ikke konkrete, alt mottas med takk!

16 kommentarer:

Mari sa...

Togbilletter til Trondheim! Firehundrespenn, og i tillegg får du kanskje litt til overs om du er riktig heldig. ja!

Anonym sa...

Dagstur til Gøteborg og finne en konsert!

Anonym sa...

svømmeføtter!

Anonym sa...

Where the wild things are-joggedress

Mie - Mies Tidsmaskin sa...

"sparegris" er ikke et hunkjønnsord. men kjøp deg flybilletter til paris. HALLO!

Joachim sa...

Ok, jeg har vært innom tanken på togtur til Trondheim. faktisk.
Svømmeføtter, tenker jeg nei takk til. Gøteborg høres chill ut, noen som blir med? Isåfall blir det det!

Finnes det where the wild things are-joggedress? 4 realz? Synd jeg er imot joggedress og joggebukse.

Først skrev jeg "ei sparegris". Så skrev jeg "en". Men da jeg lese igjennom hele, bytta jeg tilbake. Tenker lizm... ei gris? som i "je har ei diger gris baki låven" ? Nei, ikke? (Og i Paris har jeg jo akkurat vææært!)

Anonym sa...

en super dag i ankerskogen svømmehall

Anonym sa...

Ei gris høres rart ut! men folk er forskjellige ;)

TUR TIL LONDON! jeg syns du skal tenke at du kjøper en tur til london for andre penger, og så bruker du de sparegrispengene på noe HELT PERFEKT som du HELT SIKKERT finner i LONDON.

pluss at du får sett vennen din.

Kine sa...

jeg stemmer for London jeg også.


EI sparegris, erru full?

Joachim sa...

Heheh! Kanskje hodet mitt tenkte mer "ei purke". Ei sparepurke, det klinger bra :)
Ja, london høres fryktelig kjekt ut også altså. Ah, skakke værra lett!

Anonym sa...

bodø!

helga sa...

Æ stemme helt og holdent førr tur til trondheim. Før slutten av februar.
Men kommer ned til oslo til by:larm, så mulig æ finn dæ da også? :)

Joachim sa...

Jaaaaa, da finner du meg i Tigerstaden!
Bodø? hæ?

marianne sa...

Skal helga på by:larm? skal kanskje karoline også da? :)

Joachim sa...

Mhhh! JA, la oss få med Karoline! (jeg skal ikke, dog)

Anonym sa...

Spara pengar till en skön Sverigevistelse i sommarsköna Stabbehyltan till midsommar. Det kommer bli en riktig midsommarfest som du sent kommer att glömma med mycket alkohol, glada människor och annat dylikt som hör till denna underbara högtid! H