søndag, september 28, 2008

Terapautisk oppsummering

Lørdag. Vin hjemme. Metro til Jamie på andre siden av byen. iTunes som ikke virka. Gå nedover. Mye Flight Of the Conchords-humor. Utestedet Le Caravane. Kjentsfolk. Og andre folk. Dj og folk som dansa på bardisken. Vin, vin, øl.
Og tequila-shot.
Meg, Heidi, Jamie og to amerikanske til. Philadelphia. Fikk en brun jenteparykk av dj`en. Som jeg lata som var katten min. God humor, mange smil. Gå ut og bort. Liten butikk rett før stengetid. Utålmodig butikkarbeider. Rom og to flasker juice. Meg, Heidi, Jamie og én amerikaner. Måtte tisse noe jævlig.
Kom på en fest. Fikk tisse. Snille mennesker. Igjen, mange amerikanere. Ei som var 1/4 fra Bergen. Og ei som var helt norsk.
Rom og juice.
Noen knuste et vindu. Bratt stemningskurve nedover. Festen var slutt.
Ut. Møtte tyske Rita, tyske venninna og tyske vennen. Fant utested i Rue Oberkampf. Do det ikke gikk an å trekke opp.
Sovna oppå Jamie som igjen sovna oppå Rita. Artig for de andre. Bilder ble tatt.
Vann.
Ut. Kaldt. Metro som hadde begynt å kjøre igjen om morgenen. Tok følge med fotograf fra New Zealand.
Må klare å holde oss våkne. Gjorde narr av stygge palett-sko. På Norsk. Høylytt, men ingen skjønte hva vi sa.
Såå trøtt.
Metrostopp Jasmine.
Sove.

3 kommentarer:

Anna. sa...

hahaha, må le. jeg må le av overskrifta. og av alle bildene som jeg vet kunne vært tatt men som ikke ble tatt. (og jeg må gråte litt over at jeg ikke var med. søren klype.)

herregud sa...

Hei Joachim!
Dette er din potesielle venninne. Jeg tar nå Marianne Kausberg sin oppfordring på alvor og skriver til deg for å si at jeg også bor i Paris, og at vi gjerne kan møtes om du også savner noen å snakke snakke morsmålet med.

Klem,
Ida

Joachim sa...

Heia Ida!
Prater sikkert altfor mye norsk allerede, men uansett så er det alltid kjekt med flere! Om ikke annet, kan vi møtes for å øve fransken. Hvor bor du hen? Som du kanskje har skjønt bor jeg i det sossete 16. arr.

Gjerne kaffe en dag! Finner jeg deg på fjesboka kanskje?