mandag, september 14, 2009

Mens mine Buffalo Wings varmes i ovnen

Ok. Idag er det valgdag. Og for å bli riktig så personlig av meg, skal jeg være rett på sak, og si "ja, jeg har stemt på SV." Jeg liker SV, jeg liker Kristin Halvorsen, jeg liker naturen og jeg liker å tenke solidarisk. Derfor stemmer jeg SV.

Jeg har aldri hatt særlig peiling på politikk. Når man har venner som for eksempel Ida, er det lett å føle seg lite opplyst rundt dette temaet. Men Ida tar master i statsvitenskap, og jeg jobber i barnehage. Så det er kanskje ikke så rart.
Men, mine venner, er det én ting jeg er helt klar over, er det at Siv Jensen nå faktisk har en reel sjanse til å kjøre Norge så innmari ned i grøfta. Siv Jensen burde holde seg til det hun kan best, nemlig å sitte hjemme i en sliten skinnsofa med rullings og Pepsi Max. Ja, ok, dama er ikke dum. -Hun har tross alt gått ut som diplomøkonom ved Norsk Handelshøyskole. Det er bare så grulig synd å missbruke iq, utdannelse og forståelse på den måten hun gjør. For nei, dum er hun ikke. Rasistisk? Ja. Smålig? Vil jeg tro. Patetisk? Muligens. Harry? Svært. Lesbisk? Uten tvil.

Så hvordan kan det ha seg at jeg befinner meg i en situasjon der jeg klokka 16.20 står ute og dytter to unger på huske mens ei jeg jobber sammen med kommer bort for å fortelle at hun nå har bestemt seg for å stemme frp?
Jeg vet ikke hva jeg skal si. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Men en ting vet jeg; hvis Norge i dag stemmer frem frp som vinnere av Stortingsvalget 2009, kommer hele norges befolkning til å angre bittert.

8 kommentarer:

Sigrid sa...

Hva er det man bruker å si? når man er litt hipp og sånn? word?
Word..

Nalina sa...

jeg har også stemt sv. nemlig fordi jeg gjerne vil ha studielån i 11 mnd når jeg uansett har eksamen i juni, jeg vil at alle komuner skal ha penger til å drive kulturarbeid og fordi biblioteker er dødsviktige!

Joachim sa...

WORD!

Anonym sa...

Denne kloke ungdommen gjør at jeg ser framtida lyst i møte

Joachim sa...

mamma?

Maysan sa...

ååå jeg liker dette innleget meget godt Joachim. TOMMEL OPP!!

Anonym sa...

:) Siv Jensens utdanning fra Handelshøyskolen er et to-årig langdistanse-kurs som hver- og enmannsen (?) kan gjennomføre. Takk for fin omtale. Kan vi sees snart, eller?

i

Joachim sa...

Vet ikke om jeg kunne ha gjennomført det:) Uansett, kopierte bare fra Wiki!
Men jaaa... Vi må sees snart. Prøvde å ringe deg på søndag, men du hadde avskrudd telefon.