torsdag, september 24, 2009

Sandbitch

Da jeg jobbet som barnevakt for den amerikanske familien i Paris, sa ofte pappaen i huset at hvis barna ikke ville ha middag, så skulle jeg bare lage peanut butter and jelly-sandwich. Okey, svarte jeg hver gang. Men jeg gjorde det aldri. Spis opp middagen jeg har laget, svarte jeg barna.
Jeg syntes det rett og slett ble for klisjé. Her skulle de sitte, disse amerikanske barna, og spise dette über-amerikanske måltidet sitt i Paris. Som om det ikke holdt som klisjé at det med over pretensiøst stor løkkeskrift sto "Gjør hver dag til ditt mesterverk" på den ene veggen på kjøkkenet. -Og en lignenes settning på soverommet til foreldrene.



Poenget er at jeg nå befinner meg i en situasjon der jeg spiser brødskiver med peanut butter and jelly, eller peanuttsmør og jordbærsyltetøy som det heter på norsk, nesten hver eneste morgen.
Hykleren Joachim.

3 kommentarer:

Kine sa...

hykler! haha, jeg syns du fortjener det!

Anonym sa...

hihi... nå kanskje du til og med går opp en halvkilo på grunn av hykleriet ditt?? not

Joachim sa...

Neeeeei!