onsdag, november 29, 2006

Brødknivens vrede


Sånn går det når man prøver å lage seg litt kveldsmat. Man skjærer seg på brødkniven. Det kan se veldig voldsomt ut med blodet og allting, men ta det med ro mamma, det er ikke så voldsomt som det ser ut som.
Det gjorde såpass vondt at jeg syntes at jeg fortjente at jeg skulle begynne å blød. Ihvertfall i det minste litt. Så derfor snurra jeg armen et par ganger rundt i ring, og tok et bilde.
For å vise at jeg ikke fikk alvorlige skader, tok jeg også ett ”etter-bilde”. Etter at blodet var vasket vekk.

I kveld har jeg vært hos Karoline og Ruben å spist boller med brunost som han Ruben hadde bakt. Det var både godt å hyggelig.
På veien dit møtte jeg to gutter i parken med matchende drakter, navnskilt og sekk på ryggen. Det lukta Smith lang vei.
Og som kjent, tar jeg aldri feil når det gjelder de der. Han ene sprute om jeg ville ta imot et kort ifra Gud.
Jeg sa nei takk.
Det burde gå an å bevege seg utenfor døra si uten å bli overfalt av sektmedlemmer. Og når man attpåtil ser ut til å tiltrekke seg den slags stuter, blir det ofte litt for mye av det gode.

Nå er Cold Case ferdig, så da er det tid for senga.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Då du skar deg med brødkniven, klistra det seg heilt sikkert masse små kjøttklumpar på kniven. Då du fortsatte å skjera brød etter at fingeren din hadde slutta å blø, vart desse små kjøttklumpane klint utover brødskjeva di som smør. Då du åt brødskjeva, åt du ein del av deg sjølv. No er du inni deg sjølv, og snart skal du bæsja deg sjølv i dass.

Nalina sa...

cool comment! men si meg, når kommer du til hamar til jul? og dessuten er d best for deg at du ikke feirer burdagen din i år mer storslagent enn i fjor:P

Anonym sa...

Hei. Kniven ble nok desverre vasket. Litt synd å tenkte på, siden det høres innmari artig ut å ha en bit av seg selv inni seg.

Nalina; kommer hjem den 17. des.-Og selvfølgelig går det ikke an å feire mer storslagent enn i fjor. Og skal jeg si deg hvorfor? Fordi det ikke er fest hos deg vel!

Anonym sa...

Kom det blod på kniven, kom det blod på kniven? Eg trur det er umogleg, systra mi og eg har nemleg forska litt på det.

Me sjåast i morgo din nesten-oldis, og det blir kult. Ha det gøy!

Anonym sa...

Nei, null blod på kniven. Kan mest fordi jeg egentlig ikke begynte å blø. Ihvertfall ikke før jeg begynte å snurre rundt og rundt på armen min.