søndag, januar 14, 2007

Let's push things forward...

...Er en sang av The Streets. Det er de jeg hører på nå. Jeg er ikke så veldig glad i dem, tror jeg, men i går kveld hadde var jeg ute på Blæst, og hadde da en stor diskusjon med hu Marianne angående bra og dårlig musikk. Tror vi kom frem til at jeg hadde bra musikksmak og du hadde dårlig. -Var det ikke sånn, Marianne?
Vel, vi har vel bare forskjellig smak. Akkurat som André har sin smak og jeg har min. Han liker ikke det jeg hører på, og jeg synes det han hører på er helt greit. Ikke mer, ikke mindre.
Men det er liksom helt greit. Vi er venner fordiom.

Altså, i går kveld var jeg da ute på Blæst. Nina Mari hadde bursdagsfest i den lille, heftige leiligheta si oppe på Lade. Der var meg, Gaute, Håkon, Elise, Eirin, André, Vibeke, Nina Mari, Vemund, Karoline, Ruben, Ingrid, Ingrid (afr), Marianne og Charlotte. Tror og håper at jeg ikke har glemt noen. Vi hadde det veldig fint, og Blæst var helt ok, men ikke mer. Musikken var litt kjip (!)

I løpet av de siste dagene har jeg sett et par rare ting. Blant anna; ei dame som sto å lagde jeg en brødskive på en kjøkkenbenk i et utstillingsvindu i en kjøkkenbutikk. (Jeg tok bilde med mobilen, så jeg har bevis!).
Ei dame som sto inne på Prix og spiste frukt som var butikken sin. Da jeg så på henne, var det akkurat som om hu skjønte at det hu akkurat hadde gjort, var galt. Hu så bare ned og så litt flau ut. Litt stakkar, men litt dust, tenkte jeg.
Jeg har også sett en mann som sto å tissa på en rød bil midt i gata og to fulle menn med hamburgere som kalte ei dame som gikk forbi for bacon. Vet ikke om dama hørte det, men uansett så var kara teite.
Sikkert trøndere.

Idag er det da søndag. Herlige, herlige søndag. Og vi skulle egentlig på Mormors for å spise kake og drikke kaffe. Alle som er noe eller noen er kjent med det fakta at det er spis-så-mye-kake-du-vil-for-femti-kroner-dag på søndager på Mormors. Og dette skulle vi da benytte oss av. Men dengang ei. Jeg og Cathrine prøvde frebilsk og få tak i Heidi, Karina og Mari. Men NEIDA! De hadde, etter hva vi forsto, gått sammen i en sammensvergelse der de ikke skulle ta telefonen eller svare på meldinger. Så da får de ha det så godt. Får dra på Mormors neste søndag da, foreslo Cathrine.
Jeg sa ok.

Digg dagen. Dagen er søndag!

7 kommentarer:

Gothenburg Stories sa...

hadde jeg oppdaga meldingen 2 timer før skulle jeg blitt med på mormors. helt sant azza.

Anonym sa...

Jeg digger Michael Jackson, da!

Anonym sa...

Yeah yeah. Uansett, det hører til historien at jeg tilslutt kom meg til Mormors, og hadde det flott med 4 kakestykker, 3 kopper kaffe og 3 snille mennesker. Takk til Heidi som ba meg med!

Og André; takk!

Cathrine sa...

Men så ble det mormors på deg likevel, men vi må neste søndag også tror jeg....Du har relativt god musikksmak, min er noget bedre men dog...

Anonym sa...

HaH, dårlig musikksmak. det får'n si. Blæst spilte bra musikk, og jeg spiller enda bedre musikk. du bare ikke vet det riktig helt. dessuten så tror jeg du ville likt min musikk, så du skal få høre på den engang:) ellers var det moro helg da. fikk du ikke kake i det hele tatt igår? jeg så den der supersize me og hadde ikke lyst på kake etterpå, for å si det sånn! :) klem

Anonym sa...

jeg hadde også blitt med! men men. dessuten er det ikke sikkert jeg vil, for nå merker jeg at jeg er litt fornærma. "sikkert trøndere"!?!?!? hva slags fordommer er det du sitter på joachim?? forkastelig, jeg er såra og vonbråten.
mari, trønder

Anonym sa...

Hehe! Jeg spiste kake først og SÅ så jeg på supersize me. I hvertfall litt av den.
Og ja, du får be meg på musikk-lytting en kveld da vettu. Jeg venter spent...