tirsdag, januar 08, 2008

Tilbakeblikk på året som har gått!

I fjor lagde jeg nyttårsforsetter. Jævlig mange nyttårsforsetter faktisk. Så derfor har jeg bestemt meg, nå idag, for å ta et lite tilbakeblikk, og se hvor mange jeg har klart og ikke klart. Har på følelsen at dette kommer til å gå dårlig, men prøver allikavel:)

Først kommer forsettet, så kommer et "ja" eller "nei". (For de som ikke skjønner noenting lissom)

- Huske å skrive opp oppgaver i almanakken min. NEI
- Trene litt mer (eller, trene i det hele tatt). NEI (Men går en lang, fast tur hver mandag med Heidi.)
- Gå oftere ut å spise med venner (selv om jeg egentlig ikke har råd). JA!
- Spise mindre godteri. NEI
- Slutte å ergre meg over småting. JA (litt tror jeg)
- Være flinkere til å spise brødskiver. JA (toast)
- Spise billigere mat når jeg spiser på skola. NEI
- Kaste den fillete olabuksa mi, og finne meg en ny "perfekt" en. JA!
- Prøve å holde det mer ryddig på rommet. TJA
- Besøke den gamle folkehøgskolen. NEI
- Drikke mer varm melk med honning. NEI
- Poppe mer popcorn på den gammeldagse måten. (Har forsatt en uåpna pakke i skapet som jeg kjøpte den andre dagen etter at jeg flytta hit.) NEI (Så absolutt ikke. Spiser masse mer popcorn, men alt tilbredes i mikron. Faen)
- Være flinkere til å rydde opp etter meg selv. (Så min mannlige samboer får sove om natta.) JA (kanskje)
- Slutte å ha prestasjonsangst. (Du ække den eneste Cathrine) JA
- Være enda mer modig. JA (masse!)
- Ta enda bedre bilder. JA
- Være enda flinkere på skola. JA
- Ta`n helt ut i helgene. JA
- Begynne å være produktiv på søndager. JA (litt bedre enn før, faktisk)
- Se mer på filmer, ikke bare dritt-tv JA (Nå som jeg bor med Øyvind, ser jeg på film støtt)
- Høre mer på ny, spennende musikk. JA (masse!)
- Være ekstra nøye med å vaske bort sjegget fra vasken etter jeg har barbert meg. JA
- Spise mer fukt og grønt. JA
- Spise mindre Grandis og pølse. JA (Har enda ikke spist pølse etter at jeg flytta)
- Ikke babble tull og tøys i fylla. NEI
- Begynne å legge fra meg mobilen når jeg er på fest så jeg ikke har mulighet til å sende teite meldinger under påvirkning av mr. alkohol. NEI
- Ikke dømme hunden på pelsen eller selge skinnet før bjørnen er skutt. TJA!
- Få enda flere venner. JA (Noen kanskje)
- Bli bedre til å ta mer vare på de flotte vennene jeg allerede har. TJA (Ikke opp til meg å bedømme.)
- Være flinkere til å skrive spennende ting på bloggen. TJA (Ikke opp til meg å bedømme)
- Slutte å tvinge folk til å lese bloggen min. JA
- Bruke litt mer penger på meg selv. (Typ ting jeg blir glad for.) JA! (Kanskje litt for mye)
- Kjøpe nytt kamera. JA!!!
- Kjøpe en flott vidvinkel. JA!
- Ikke slutte helt å bruke film-kamera selv om vi går over til digitalt på skola. NEEEI!
- Spise mer middag med venner.NEI!
- Spise mer poteter og mindre pytt-i-panne og pommes frittes. TJA (Spiser ikke potet, men heller ikke pytt-i-panne og pommes frittes)
- Finne ny, billigere leilighet til høsten. Som ikke er kald, koster flesk, ligger så langt unna skola og som ikke ligger i 5. etasje. (Sånn at far min får sove om natta.) JA!
- Se mindre på TV. NEI
- Slutte å trykke på "snooze" på vekkeklokka så jeg forsover meg såpass at jeg får det travelt på morran. JA! (Faktisk!)
- Prøve å bruke mindre tid på badet om morran. JA!
- Lære meg å bli mer glad i rødvin. NEI (Har prøvd, fortsatt bare godt i gløgg.)
- Besøke vennene mine i Oslo. JA!
- Dra på i hvertfall 2 utenlandsturer. NEI (Bare Paris)
- Dra på utenlandstur nå, før sommeren. NEI (Men dro på Road Trip til Bergen)
- Bli flinkere til å følge med på teori-undervisningen på mandager og photoshop-undervisningen på fredager. NEI
- Bli mer venn med folk i 2. klasse på skola. JA (Litt kanskje.)
- Ikke være så beskjeden. JA!
- Klare å overtale våre 2 finske venner (Jenny og Eeva-Lisa) til å komme på besøk. NEI (Prøver stadig)
- Slutte å være så perfeksjonist. NEI (Kanskje best at jeg er sånn?)
- Være flinkere til å snakke med venner som ikke bor i Trondheim. JA!
- Få tak i hvit silikon-maling så Ragnhild kan male kuer på gummistøvlene mine. NEI! (Æsj!)


For de som ikke gadd å lese alle, og ihvertfall ikke telle dem, har jeg fasit. 26 JA, 21 NEI og 5 TJA.
Jeg er fornøyd!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du spiser jo middag med oss nesten hver mandag da. Cathrine

Anonym sa...

gratz

Anonym sa...

det var sabla mange forsetter. Er det noen nye i år? Eller skal du innfri de du ikke har klart enda?
jeg har ingen jeg.

Anonym sa...

Tror jeg holder meg unna nye i år. Får heller ta meg i nakkeskinnet, og prøve å være stort sett flink gutt. Det pleier å holde.