fredag, november 30, 2012

Kunsten å handle


Fredag er fridag. Martine og Lars har reist fra oss, reist lengre nord i landet for å jobbe på et sjukehus vel plassert langt ute i bushen. Så jeg valgte å drukne mine sorger i litt handling. På vei til sentrum kom jeg på at det er siste fredag i måneden, også kjent som Pay Day. Alle i Namibia får lønn samme dag, og da kommer folk fra fjern og nær inn til sentrum for å ta ut pengene i minibanken og handle alt de trenger av klær og mat, for deretter å drikke seg kanakas på kvelden.

Jeg dro på velkjente Mr. Price for å handle klær. I den første butikken viste køen frem til kassa seg å være omlag 50 meter lang. I butikk nummer to var den bare 30 meter lang. Så da fikk jeg handla. 3 skjorter og én cap kosta omtrent 100 norske kroner. Gode kjøp!





1 kommentar:

Anonym sa...

gode kjøp!

- Ø