søndag, oktober 15, 2006

Det er pokker meg ikke min feil at jeg ikke har fått oppdatert denne bloggen. La oss boikotte NextGenTel dere! Jaaaa!

Nei, for det er ikke min skyld. Og det er det ikke fordi teite-teite NextGenTel-Mr.Tøffe-Flinke-Internettlevrandør plutselig bestemte seg for å kutte Internetten våres. Dette skjedde en eller annen gang i forrige uke. Kanskje onsdag eller torsdag eller noe. Så nå sitter jeg med svake signaler på André sitt rom og er tyv-tilkoblet et tilfeldig nettverk som Mac'en min fant.

Siden sist har det skjedd en del, men sikkert ikke så aaaaltfor mye. Her kommer en oppramsing:
Har hatt linser i snart en uke. Det er kjempespennende og fint. Tror dette er noe jeg kommer til å satse på. Har fått to nye oppgaver på skolen. Det er spennede. Nå lærer vi om "naturlig lys på location".

I slutten av forrige uke gikk jeg tilfeldigvis forbi en eldre mann på vei til skolen. Han snakket dansk og viftet med et magasin. (Forestill dere dette her på dansk) "Hei, du. Det er en artikkel her om hvordan televisjonen påvirker ditt liv", sa han. Og sannelig. Det var IGJEN en som sendte med meg et nytt nummer av "Våkn opp" og "Vakttårnet", Jehovas Vitners' avis. Jeg sa "hvorfor ikke", og begynte å flire. Jeg synes litt synd på han fordi han er så teit. Men men.

Forrige helg, på jobb, kom det to engelsktalende muslimer inn i butikken der jeg jobber. Ikke noe mot muslimer, men da han ene begynte å bli litt småirritert på meg, på engelsk, fordi vi ikke hadde kort med muslimske helligtider på, ble jeg litt satt ut. Han ble litt hissig, og mente at det var noe vi burde ha fordi det var like vanlig som at vi feiret jul. Tror ikke han helt forsto at jeg ikke har noe med hva vi har og hva vi ikke har av varer i butikken. Jeg prøvde forsiktig å sende de videre til bokhandelen.

Denne helgen har jeg også jobbet, og det gikk fint. Vi bygger oppe i butikken, og det bråker noe innmari. Men det går bra. Skal ikke klage.
I går var det bursdagsfest hos Idun og Håkon. Idun ble 20 år, og vi hadde spleisa på ishokky-spill. Hun ble kjempeglad, men Håkon ble gladere. I hvertfall virket det sånn.

I morgen er det på han igjen. Skole klokken 12.

Nå skal jeg tilbake til rommet mitt. André har besøk av Mathias, og de sitter å ser på Sopranos på PC'en hans. De er veldig glade i den serien, og jeg tror mine heftige tastaturtrykk virker som små hammere som dunker inne i ørene deres.
Så nå får jeg gi meg.

Ha en fortsatt flott kveld.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hei. eg blei kjempeglad. problemet er at håkon er så voldsom, så det virka som han blei gladare enn meg. eg sa til mamma at eg fekk hockeyspel, og eg trur ho synest det var litt rart. men det er jo eigentleg ganske kult. du kan godt koma for å spele, om du vil. når som helst, kanskje ikkje akkurat kor som helst. kanskje ikkje når som helst heller. håkon har forresten kasta skoa, så han er skikkeleg utakknemleg.

Anonym sa...

Kan eg òg få spela håkki? Viss eg hadde komt på døre dåkas i dag me fotball onda neven, hadde dåke blidd me ut for å sparka då? Fela fin dans, joachim! :D

Anonym sa...

Utakknemlige faen, Håkon.
Til dere andre; det Johanne refererer til er en dansevideo som ligger på min samboer André sin blogg. Trykk på linken til hans side på siden min, eller besøk www.krell.no/fyfarao.