søndag, oktober 29, 2006

Det laver ned. Tiddelibom

Idag er jeg litt sliten og redusert. Og det er kjempegodt. Det er slik det skal være på søndag. Min nye favorittdag. Jeg kan minnes at jeg ikke var så altfor glad i søndager før i tiden. Jeg tok feil. Søndager er best. Som regel den eneste dagen i uken da jeg kan sove så lenge jeg vil. Et liv uten vekkeklokker. Uten trøtte og travle morgener. Og det skal utnyttes til det fulle. Derfor sto jeg ikke opp før halv tre idag. Eller... Egentlig var klokka halv fire da. Men siden man skulle stille klokka i natt, så var det nå halv tre i stedet. Jeg trøstet meg med det, for å ikke få dårlig samvittighet.

Jeg spiste suppe med nudler i, og har ligget på sofaen og sett på tv og ordnet med bilder fra siste Photoshoot. Det er så fint. Og nå sitter jeg og Eirin på hennes rom og ser på Ole Aleksander Filli-bom-bom-bom. Eller hvordan han nå velger å skrive navnet sitt. Jeg liker Ole Aleksander.
Han er en fin fyr.

Og nå snør det. Og sånn skikkelig. Ikke sånn det gjorde her en natt i forrige uke. Men sånn skikkelig, skikkelig. Og det er så innmari fint og hyggelig. Tror ikke jeg synes det er like fint når jeg skal gå til skolen i morgen tidlig.
En annen ting som har skjedd, er at vi har valgt å sette på ovner i leiligheta. Det var veldig kaldt her, men jeg synes egentlig at vi kunne klart oss en liten stund til uten ovnene. Men de andre insisterte. Så da har jeg vel ikke så mye jeg skulle ha sagt. Synes i det minste vi skulle sette på en ovn i gangen og ha alle dører åpne i stedet for å ha en ovn på hvert rom.
Noen som har noen forslag til hvordan vi skal løse dette?

I går var det Halloweenparty. Det var artig, og jeg var pirat med bart og arr på kinnet. Jeg fikk minus for at jeg hadde så tynn bart, men pluss for arret. Folk syntes det var fint. Etter å ha vært litt på fest, dro vi på Cherrox og dansa.

Nå skal jeg finne meg noe å drikke. Rart det der at man ofte er litt ekstra tørst på søndagene!

Eirin sier "hei".

Hade

2 kommentarer:

Anonym sa...

heisann sveisann bror :)
håpe du godtar mitt nærvær som dårlig erstanting for din biologiske bror. Anng. strømsparetriks; gangen blir avkjølt kvar gong noen åpne dørå, ha heller ein ovn i hvert rom, varm skikkeligt opp åså pass på å ha dørene igjen så ikkje varmen forsvinne. Du må alltid skru av tv me knappen på tv, ting som står på stand-by e det som trekke mest strøm av alt. Kok opp vann i vannkokar før du helle det opp i grytå(matlaging går fortare, strøm blir spart)... gå me ullsokkar, gi masse klemmar.... hvis alt aent feile får du laga deg ein kjempe øl-genser.
bra at du har det bra :)
(bror din hilse masse)

Anonym sa...

Hey. Takk for masse bra tips. Men jeg har litt angt for at det skal bli så kaldt på kjøkkenet og i gange at røra i vasken på kjøkkenet skal fryse. Det kan vel fort bli dyrt om det skjer.
Ullsokkene er på allerede. Sammen med stilongsen og helsetrøya.
Hils tilbake til bror.