fredag, oktober 06, 2006

Om definisjonen av meg

Nå er det sent, og jeg skal tidlig opp i morgen. Derfor skal jeg legge meg.
Men en liten, snodig ting hendte idag. Jeg var innom Brilleland for å høre når i morgen jeg skulle ha førstegangs linsejusteringstime. (Hurra, får linser i morgen!) Dama bak skranken kunne ikke finne navnet mitt i den lille databasen sin, og ringte derfor opp til annen etasjen eller noe sånt. "Du... Vi har en mann her som skal ha time i morgen, men så finner jeg ikke timebestillingen hans." Wowowow.... Det var sykt å høre; "vi har en MANN her". Jøsses meg, tenkte jeg. Er det det jeg er?
Synes da virkelig ikke det altså. Er vel forhåpentligvis fortsatt gutt. Eller i det minste "du.... Vi har en kunde her" eller "det er en her". Nei, mann du, nå har jeg aldri hørt makan. Si det høyt til deg selv, og du vil synes at det høres helt latterlig ut hvis du er... La oss si under 23 år.

Ellers en fin dag. Har sagt ja til å jobbe ekstra både i morgen ettermiddag og lørdag. Det blir ekstra inntekter, selv om jeg gir bort nesten halvparten av det slik at vi kan bygge veier og gi gamle og syke mat. Ligger nemlig litt etter med skattebetalinga for i år, og overdriver derfor litt ved å betale hele 40%.

Bortsett fra det, var det akkurat på nyhetene på TvNorge at det hadde vært usedvanlig stor mengde nedbør her i byen i dag, så det hadde flommet over inne på St. Olavs Hospital, byggningen ved siden av byggningen der jeg bor. Det rare var at alt regnet kom ned i løpet av omtrent 1 time. Heldigvis var jeg inne.

Pipinga i gangen har blitt værre. Det er ikke utkoblingsboksen som piper, men selve røykvarsleren. Nå piper den mye oftere enn i går, kanskje hvert 2. eller 3. minutt. Det betyr at batteriene må skiftes.
Det gjør vi i morgen.

Natti-natt

4 kommentarer:

Gothenburg Stories sa...

Du er en rar mann

Anonym sa...

Mhh... Takk.... Tror jeg... Kanskje....
Nei, forresten. Rar gutt, vil jeg heller si.

Anonym sa...

Ja...det e rart detta, eg blir lika satt ut kvar gong folk seie ting som "gi pengen te damå" (detta skjer då bare på jobb, ingen andre plassar, tar kje imot penger av fremmanes)... Menmen, litt mann kan vel alle kosta på seg. Glede meg te julå, då komme eg på besøk,ska me laga middag ilag?

Anonym sa...

Heia Towe!
Da gleder vi oss masse til jul.
Og selvfølgelig skal vi lage middag. Det blir kos.
Hurra hurra