fredag, oktober 27, 2006

Travle dager

Huff a meg. Lenge siden sist nå. Altfor lenge.

Idag forsov jeg meg med en halv time, raska meg til skola, og oppdaga, etter å ha gått en halv time i regn og sørpe til skola, at det ikke var noen undervisning idag. Pokker meg, altså. Læreren var sjuk, og det hang lapp på døra. Men jeg hadde da ikke fått noen beskjed på sms, sånn som Karina hadde fått. Nei, pokker. Det må jeg si; pokker. Men da gjorde jeg noe koselig istedet, og besøkte Karoline på vei hjem. Vi rakk en liten tekopp før hu måtte dra på jobb. Også fikk jeg sitte på hjem. Det var stas, fordi hu har så fin bil. Med plass til hele seks cd'er i spilleren.
Veldig imponerende.

I natt kom snøen.
Men nå har den regnet bort.

På tirsdag var jeg ute hele dagen for å ta bilder. Oppgaven var Fashionportrett, og alt var ordnet. Sminke på Body Shop, hår på den derre frisørsalongen på Ila, og klær var "lånt" på Hennes og Mauritz. Hanna var modell, og bildene ble fine.
Hele onsdag, fra kl. 11 til 19, ble brukt til å fremkalle bilder. Det ble da slettes ikke så værst. Deretter dro jeg på jobb, og var der helt til klokka hadde passert halv ett om natta. Da hadde jeg lov til å være sliten.
Men det gjør ikke noe. Jeg har det fint alikevel.
Dere skal få se bilder når de er ferdige. De digitale altså. For de må redigeres først, og det tar som regel ganske lang tid.

Idag var jeg i byen med Karina. Jeg hadde tre oppdrag. 1: Finne meg langstøvler. 2: Kjøpe ei vinflaske. 3:Finne kostyme til Haloweenfest på lørdag. Jeg klarte to av tre. Ikke så aller værst. Men ikke bra heller.
Kostyme fant vi, men det er hemmelig hva jeg skal være. Må ikke ødelegge overraskelsen. Det blir kanskje ikke tidenes beste kostyme.
Men heller ikke tidenes dårligste.

Langstøvler fant jeg ikke. Eller, jeg fant vel noen. Jeg fant mange til unger og damer/jenter. Og veldig få til herrer. Altså meg. Vi var innom kanskje sju butikker, og kun på G-Sport hadde de sko i min størrelse. Men de var så kjedelige. Så jeg skulle tenke litt på det, men glemte det helt.
Vin fant jeg også. På polet. Og når vi var der, skjedde det noe spennende som bare skjer her i storbyen. Nå jeg og Karina sto i kø for å betale, så vi ei dame som sto i køa ved siden. Kjente hu igjen, fordi det er hu som pleier å vandre rundt å lete etter tomflasker. Og jommen så pep ikke vinmonopol-alarmen ut på hu når hu gikk igjenom kassa. Hu hadde bare betalt for en flaske, men hadde visst tatt med seg to. Det var ikke bra da, og personalet var tydeligvis ikke fornøyde. Kanskje ikke så rart.

Ellers går livet som det går. Og det er ganske bra. Idag spiste jeg kjøttkaker som var skåret i skiver, stekt godt og puttet i lompe med ketchup på. Det minte meg om min venn Øyvind som bor i Vietnam. Vi spiste alltid det hos han en gang i uka tidlig på ungdomskolen, før vi skulle på teater.

Gleder meg til han kommer "hjem".

5 kommentarer:

Anonym sa...

..hvorfor skal alle på Halloweenfest? Hvem, hvor, når? Jeg vil også kjøpe kostyme og ha det gøy og være sosial. Men har bare hørt om fest gjennom hjemmesider, jeg. Så nå skal jeg bruke resten av kvelden til å synes fryktelig synd på meg selv. Ja. Det var en fin idé. Også kose med marsvinet da så klart, hun er så god. Du er også litt god da. Spesielt når du danser. Fin-fin-fin :D

Anonym sa...

Jeg skal på Halloweenparty i morra hos Heidi i klassa mi. Og gjett om jeg gleder meg:)

Cathrine sa...

jeg og,jeg og.....jeg skal være ond fe jeg

Anonym sa...

Jeg og. Jeg er invitert og skal drikke øl og være faren til Albert Åberg med flinskalle og prikka øyebryn.

Benedikte sa...

det er deg..!
no ser eg på bilder fra haloweenparty, det er funfun!
mye rart snaxs!