onsdag, april 22, 2009

Hyttetur 2009

Sannheten er at påskehytteturbildene fra i år ikke er helt fantastiske. Det skyldes menneskelig svikt i form av småsjuk og slapp fotograf, samt at blitzbatteriene sviktet midt under årets "cashual hytteturfashion fashion spread"-bildeserie.
Derfor ble det i år mange litt for like bilder. Men ikke tro at hytteturen var noe dårlig av den grunn, folkens!

... Og igjen viser det seg at det et jentene som er mest glad i å stå foran kamera.






















13 kommentarer:

Ane sa...

ååliker bildene! jeg har sikkert sagt det før, men du minner meg om en magasinet-fotograf, og det er så bra!

Joachim sa...

Takk for det, hyggelig å høre =)

Maysan sa...

Dø, jeg lurer på en ting; Jeg og larkjen har fått oss kult kamera;) og så lurer jeg fælt på hvordan du får til at ting (for eks. en ølboks;))i forgrunnen blir i ufokus og for eks. personen bak i bildet blir fokuset??? Samme hva jeg gjør så blir ølboksen da fokuset. hehe (ja jeg veit jeg kan spørre fatter om dette...men det gidder jeg ikke;))

øyvind sa...

For en tur! For et liv!

Anonym sa...

Stilige bilder! Bruker du softbox her?

Unknown sa...

Ååh! Den offisielle kongejakka fra Lillehammer-OL! Og digge tattiser på Øyv.

Siggen sa...

Ah jeg elsker bildet bed stråhatten og det over. Veldig pene venner.

you rock my world joachim

Joachim sa...

Ingen softbox her i gården nei:)
Maysan; er du redd for å skremme`n far med fotospørsmål? Plutselig får han for seg at du skal ta over etter han i HA! :P
Nei, Maysan, hvor mye i dybden skal jeg gå? For her handler det om valg av blender og hvor du legger fokusen. Jo større blenderåpning (altså, lavere blendertall) du velger, mindre dybdeskarphet får du i bildet. Hvis du velger laveste blendertall på ditt objektiv (og ikke har for vid vinkel på objektivet), vil der du legger fokusen bli skarpt, mens det som ikke er i fokus, bli uskarpt.

Nei, dette er ikke så jækla lett å forklare over blogg. Men uansett, lykke til!

Siggen, you rock my world aswell! Kom på besøk, og la oss råkke sammen :)

Helga sa...

du er flink! når eg giftar meg skal eg invitere deg og heidi fordi dokke er vennane til karina, og så skal dokke få ta fest-bileter hvis dokke ikkje er for fulle på gratis rødvin og oksesteik.

Joachim sa...

Takk:) Jeg er flink til å gjøre to ting på én gang, Helga. Å være full og samtidig ta bryllupsbilder er piece of cake.

runa;) sa...

ae aelske daem! bildan assa:)

Maysan sa...

Takker. skal prøve meg litt frem;)

Anonym sa...

Frekt, deilig og HELT fantastisk!

takk for tur, <3