mandag, april 13, 2009

Verden er så jævlig liten!

Heidi snakker ofte om hvor liten link som finnes mellom oss og for eksempel kjendisene i Hollywood. Og hun har helt rett, ofte er det bare ett enkelt ledd som skilles oss fra overklassemennesker som Lily Cole, Heath Ledger, Joshua Jackson eller Diane Kruger.

Men hvordan kan det ha seg at jeg, uansett hvor jeg befinner meg i verden, alltid møter kjente fjes? La meg ta et eksempel. Etter at jeg flyttet til Paris, har jeg tatt fly til/fra Norge tre ganger. Og alle gangene har jeg møtt på mennesker jeg kjenner til på samme fly.
Første gangen, da jeg skulle hjem til jul, møtte jeg på ei som heter Toril på Orly. Hun er en norsk au pair som jeg møtte flere måneder tidligere på et utested i Paris. På vei tilbake etter jul, med magen full av ribbe og pølser, kom tilfeldigvis Karen inn på samme fly. Og hun er jeg jo godt kjent med i Paris. Nå, når jeg skulle nedover til påska, så jeg et kjent ansikt bak meg i køa på flyplassen. Jeg husket at denne gutten var en jeg hadde møtt på før, og at vedkommende var fransk, men snakket bittelitt norsk. Mer husket jeg ikke. Etter over en time med tenking, kom jeg på det da vi satt og ventet på flyet. En gang i februar, satt jeg på en café i Paris sammen med noen nordmenn. En person kommer bort og spør etter lighter, og finner ut at vi er norske. Så forteller han at han spiller på Lyn eller noe sånt, og at han blant annet kan si "bæsj" på norsk.

Han var det! Der, akkurat der. Hvorfor møter jeg alltid noen jeg kjenner på samme fly som meg, når jeg i realiteten synes jeg kjenner altfor få folk i Paris?

Jeg blir snart rett og slett å bli litt beskymret. Begynner jeg sakte men sikkert å gå tom for nye mennesker?

9 kommentarer:

Heidi og Caroline sa...

For ikkje å snakke om Mr."Eg møter deg overalt i heile byen". Det er sjukt og veldig mistenkelig.

Idun sa...

Ja. Det er derfor du møter Håkon og meg på Hamar Stasjon.

Joachim sa...

JA! Det var det som fikk meg til å undre, Idun? Hvorfor stopper Trondheim-toget akkurat foran meg, og rett der inne sitter dere å vinker?

Idun sa...

Fordi det er gøy å sjå deg på Hamar Stasjon, vel.

Siggen sa...

hæhæhæ, folk du kjenner? kjenner du liksom han fyren som spiller på lyn som kan si bæsj du da? :-o

Joachim sa...

Neeeeevel da, kanskje ikke kjenner da. Men du veit,.. veit om lizm?

Anonym sa...

er du bare ett ledd unna heath ledger?? hvem skulle trudd det

Håkon sa...

Var det Davy Claude Angan? Fotballspilleren. Han snakker fransk.

Joachim sa...

Hah, jeg vet ikke hvem det er. Han er lys i huden, men så har han litt halvlangt hår med en lang, litt emo-ish, lugg. Også ser den ut som om han har brukt sånn hårslettemaskin.
Men han reiste sammen med en kompis, kanskje han også spiller fotball? (Mørk i huden)

Faktisk tror jeg det var to eller tre ledd til Heath. Men uansett!