mandag, april 06, 2009

Norge, jeg kommer!

I morgen kveld farter jeg tilbake til Norge. 8 dager i nord og hyttetur med 8 venner. Det høres ut som et eventyr. Og det er akkurat det jeg tror det kommer til å bli. Ellers blir det særs kjekt å se venner og familie igjen.

Jeg står i et veikryss om dagen. Skal jeg fortsette å være i Paris etter sommeren? Eller skal jeg sette kursen mot Oslo? Jeg tror jeg må gjøre som på film, og lage lister med for og imot. Og se hvilken liste som blir lengst.

For Paris: Trives godt, herlig by, spennende mennesker, lyst til å bli bedre i fransk, spennende jobbmuligheter i fremtiden, mange mennesker, spennende steder å oppdage, herlig kultur, mangfold, det er tross alt Paris og man kan gjøre alt man vil!

Imot Paris: Slitsomt å ikke kunne gjøre seg forstått, flere venner i Oslo, vanskelig å få fin jobb når man ikke snakker flytende, turister overalt, ingen jobb foreløbig, skjønner meg ikke helt på franskmenn, lave lønninger, liten omgangskrets.

Når alt kommer til alt, er det dette som er spørsmålet:



VS



Eventuelt:



VS

6 kommentarer:

Maysan sa...

gjorde du det lettere for deg selv nå? hehe jeg syntes du er heldig jeg, som er og kan fortsette å være i Paris...jeg er pittelitt misunnelig!

Ingerid sa...

ville heller satt Paris vs. Trondheim :D

Joachim sa...

Pfff... Trondheim er vel litt lite. Blæh, nå hørtes jeg teit ut. Men det er faktisk litt lite altså. Men veeeeldig koselig da, det skal Trondheim ha!

Helga sa...

eg trur at hadde eg blogga dette innlegget, og du hadde sett det, hakje du vore i tvil. du har bare litt heimlengsel, som er normalt. ikkje gi deg! for å få spanande jobbmoglegheiter i framtida må du jo ha endå eit semester med læring av fransk! oslo kan evnt eg ta meg av. oslo spring ikkje av.

Joachim sa...

Mhh... Men valget står mellom typ caféjobb i Paris frem til noe bedre dukker opp. Eller noe litt mer særiøst i Oslo frem til noe bedre dukker opp. Ka dokker tru?

Heidi og Caroline sa...

når eg såg på biletet frå oslo vs. biletet frå paris var valget tatt. eg blir.