onsdag, oktober 04, 2006

...Og så kunne jeg endelig skrive igjen

Det er godt å høre fra folk at de savner oppdateringer. Skikkelig godt. For det er veldig lenge siden sist, og jeg er smertefullt klar over det. Grunnen er vel kanskje mest fordi jeg har vært så skrekkelig opptatt i det siste.
Så; en liten oppdatering på hva som har skjedd: På torsdag fikk jeg besøk av Elise fra hjemlige trakter, og skulle derfor være flink skoleelev og gjøre masse oppgaver før hu kom. Hele 7 av 10 bilder klarte jeg å gjøre til torsdagen. Klappet meg på skuldra, og skulle fremkalle de fire filmene. Men neida, dumme Joachim hadde gjort feil. Han hadde brukt altfor kort lukkertid i studio så blitzen ikke hadde synkronisert med lukkertiden. Og vi vet vel alle hva som skjer da? Jaaaa, da måtte alle bildene bli tatt om igjen.
Hurra.
Bet tenna sammen, og overlevde. Men det ble skikkelig mye å gjøre etter helga. Men nå er jeg ferdig. Og godt er det, for det skal leveres i morgen. Ble ikke heeeelt fornøyd med alt. Men noe er det da.

Ellers var helga kjempefin. Ute på lørdag, etter jobb, og greier. Eller.. Ute og ute fru Blom. Det ble to vorspiel etterhverandre, og så dro jeg hjem. Klokka ble da allikevel tre eller noe før jeg var i seng.

Og idag har det klikka for meg. "Klikka?", tenker kanskje du? Ja, klikka. Men på en positiv måte. Kanskje det har noe med at André dro sin vei i dag tidlig. Han flytta ikke vekk altså. Eller bare for seks dager. Han skulle bort på høstferie, heldiggrisen. Til Sverige sammen med familien. Det blir sikkert fint for han.
Men, tilbake til klikkinga mi. Da jeg kom hjem fra skola, sånn i nesten-åtte-tiden, så det ikke ut hjemme hos oss. Ikke det at det gjorde det i dag tidlig heller. Men nå måtte det gjøres noe med det. Jeg var forsåvidt sliten, men tror nok jeg hentet syke krefter fra oven. For omtrent akkurat da jeg gikk inn døra og inn på kjøkkenet der Eirin var, begynte jeg å rydde og vaske. Ut med oppvask, inn med oppvask. Vaske opp kasseroller og kjeler, vaske av bord og benk. Og det stoppet ikke der. Støvsuge gulv på kjøkken, i gang og på rom samt vaske gulvet på kjøkkenet. Rydde rommet, spyle hele badet og vaske speil.
Du tror kanskje det stopper? Neeeida. Jeg ryddet på roterommet (noe som ikke gir mening), samlet sammen flasker oppi poser, og gikk sammen med Eirin til butikken for å pante. Åtte poser ble det. Se bildet, og gjett hvor mye penger det ble til felleskassa som går til øl..... 159,50 kr. Wow, nå er det omtrent 220 kr. i glasse oppå skapet på kjøkkenet.
Også skulle jeg også sette på klesvask i kveld. Og jeg har fortsatt tenkt til det. Men det er bare det at det er kø. Gikk seks etasjer ned, og det er en vask i maskina, og en i kø forran meg. Så det kan bli en lang kveld før det er ledig. Men vi får se.
Jeg gir meg ikke så lett.

Nå har jeg skrevet en del. Og håper derfor at folk er tilfreds for en stund. Men her tar jeg ingen sjanser, og legger atpåtil med tre bilder. Ett av alle tomflaskene, ett av det pene, nyvaskede/ryddede kjøkkenet våres og ett av den heeerlige middagen fra i går. Kylling-filé-sandwich (skrives det sånn?) med salat, agurk, tomat og rødløk. Og litt pommes frittes ved siden da.


Der: Masse er skrevet. Nå skal jeg lage meg litt mat.

-Hurra.

Ps! Den lille boksen på veggen ute i gangen som er til å utkoble brannalarmer med, har begynt å pipe idag. Sånn en gang i blant gir den fra seg en høyt, skjærende og lite pip. Så om det er noen som er litt handy-man når det kommer til sånne utkoblings-dingser, kan de gjerne komme på besøk for å fikse. Takk

1 kommentar:

Cathrine sa...

Maten så god ut altså....men ikke like god som mine vårruller og stekt ris..mmmm. Tror det skrives filet btw. Du har gjort en fin-fin fotojobb,selv uten grin etter uhellet var ute. Og hurra for at du blogger igjen. Lykke til med smute Roar i morgen!