lørdag, januar 27, 2007

Det er ofte artig å se på en dårlig film, men bare ikke alltid.

Jeg har hjemmekveld.
Det har jeg egentlig nesten aldri på fredager.
Men jeg har det i kveld.

Også sitter jeg å ser på en dårlig film på tv2 nå, klokka halv ett om natta, i mangel på å ta meg til å gjøre noe bedre. Filmen heter Dead On A Monday eller noe sånt. Den er ganske å tragisk, og man blir, i hvertfall ikke foreløbig, i noe godt humør av å se den.
Jeg tror det er en sånn som kalles svart komedie.

Den handler om to personer, en mann og en dame, som i starten av filmen møtes nå dama detter ned fra fjellet der hun er for å plukke blomster. Mannen, som er det fordi han skulle skyte seg selv, finner henne, og reddet henne.
Noen dager etter prøver mannen å ta livet sitt ved å putte hode i ovene, men misslykkes fordi dama banker på døra. Så prøver dama å kutte seg på håndleddet med at barberblad, men ender med å skjære seg litt over øyenbrynet i stedet.
Deretter prøver mannen å henge seg selv, men tauet ryker. Og så prøver dama å kverke seg selv ved å ta overdose med masse stearinlys rundt seg. Det ender med at hun svimer av, slår borti et lys som så det tar fyr i huset. Dette ser en gutt som går forbi, og hu blir reddet.

De ender begge på galehus, der de møtes igjen.

Akkurat nå sitter de begge i et badekar sammen og skal til å grille seg selv ved å sende strøm gjennom vannet. Også krangler de om hva slags musikk de skal høre på på radioen som de skal slippe i vannet så de dør.
Jeg må le.
Det spilles konstant glad-musikk i bakgrunnen.
Og jeg VET hva resten av filmen kommer til å handle om. Allerede nå, etter omlag 20 minutter. De kommer til å prøve å ta livene sine i evig lang tid. Mens de sakte men sikkert blir kjærester. Også ender det med at de blir friske i hode, gifter seg og får unger.


Gjett om denne skal kjøpes på dvd.

Konge!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Den ser jeg også på nå ... pinlig, eller litt kult? Jeg stemmer pinlig.

Joachim sa...

Jeg òg!

Anonym sa...

Frekke jævel.

Anonym sa...

Hvem? Hovedrollemannen?
Eller meg?