lørdag, januar 06, 2007

Nei, nå skjedde det nesten litt for mye om dagen!

Eller.... Jeg er nå fortsatt alene hjemme i kåken. Trondheim har fortsatt ikke noe anna enn regn å by på, og jeg synes, etter 5 dager alene, at de andre snart burde komme hjem fra ferie. Jeg trenger dem, for uten dem så roter jeg bare altfor mye fordi jeg ikke har en stemme inni hode mitt som forteller meg at de andre blir sinna hvis jeg ikke rydder. Egentlig var planen å rydde nå i kveld, men så havna jeg her forran mac'en i stedet da. Som vanlig.

For tiden har vi fashionoppgaver på skola. Det er skikkelig artig. Ja, faktisk det jeg liker aller best. Men når man får fire oppgaver der man skal finne make-up-artist, modeller, frisører og samtidig tenke på hvordan bildene skal være og finne ut hva de skal ha på seg, blir det nesten litt mye. Fire helt forskjellige bilder. Tilsammen 21 bilder eller noe sånt. Selv om den ene er gruppeoppgave, er det mye å gjøre.
Endelig har jeg klart å skaffe modell til mandagen, og i morra skal det "handles" (dvs. lånes/deponeres på) mer klær. Veldig moro, men veldig slitsomt. Gruer meg litt, for det blir første gang jeg bruker ordenlig modell fra Trend modellbyrå. Spennende.
Og attpåtil har jeg da selvsagt blitt forkjølet. Ikke no' særlig når man slettes ikke har tid til det.
Jeg skylder på dårlig imunforsvar og den bråe overgangen fra Ottestads varme stue til Trondheims kalde leilighet. Tror det ligger på et par plussgrader alle steder enn på rommet mitt. Det kommer i hvertfall dugg ut av munnen. På rommet er det vel ratt små-deilige 15 grader eller noe kan jeg tenke meg.

Har kommet på flere nyttårsforsett. Gjør det faktisk hele tiden, men glemmer de som regel. Her er noen:
- Huske å skrive opp oppgaver i almanakken min.
- Trene litt mer (eller, trene i det hele tatt).
- Gå oftere ut å spise med venner (selv om jeg egentlig ikke har råd).
- Spise mindre godteri.
- Slutte å ergre meg over småting.
- Være flinkere til å spise brødskiver.
- Spise billigere mat når jeg spiser på skola.
- Kaste den fillete olabuksa mi, og finne meg en ny "perfekt" en.
- Prøve å holde det mer ryddig på rommet.
- Besøke den gamle folkehøgskolen.
- Drikke mer varm melk med honning.
- Poppe mer popcorn på den gammeldagse måten. (Har forsatt en uåpna pakke i skapet som jeg kjøpte den andre dagen etter at jeg flytta hit.)

Nå skal jeg spise BRØDSKIVE! Vi tar èn ting om gangen vettu.

6 kommentarer:

Anonym sa...

No e da bere te gle seg! I måro kjeme me og invadera privatlivet og nakenheten din. I dag e eg heima me mor og far for første gong sio eg kom heim (utenom julafto). Me har snakka spansk og ete biff. Frå i måro e da vel back to dei kjære nudlane mine og kler so aldri tørka fordi da e so kaldt. Blir fint da òg.

Anonym sa...

Tro meg, lite fint. Men det blir i hvertfall mindre kjett når vi er to og til og med tre stykker her. Det gleder jeg meg til. Selv om jeg må gi slipp på nakenheten min.

Anonym sa...

Kan vi ikke være hippier mellom klokka 19 og 00 og være nakne alle sammen?

Anonym sa...

Eg lurar på kven det er Skedsmokorsingen har mest lyst til å sjå naken. Er det Austevollingen?(Eirin, eg las forresten om ei frå Austevoll i Magasinet her om dagen) Eller er det Sjefen Joachim?

Anonym sa...

Tipper meg!

Anonym sa...

Da må du jobbe litt med puppa først, Jokke. Ellers er dere jevnheite.