søndag, september 21, 2008

Letters in the sky

På fredag skjedde det jeg kanskje liker best i hele verden. Nemlig å få brev i posten. Det var fra Ragnhild, og jeg kunne dermed briefe stort med at jeg var førstemann som fikk brev fra fedrelandet. Jeg har lest det tre ganger, og det varmer fortsatt like mye i sjela.
Hvis noen andre føler for å sende avgårde noen gode ord, er det veldig lov. Tror ikke jeg har skrevet adressen før, derfor kommer den nå: 21 rue Raffet, 75016 Paris, France.

På forhånd takk/merci

Idag, på metroen, var det en eldre, mørk mann som spurte meg om veien til Ponte de Sèvres. Jeg forklarte at han var på riktig metro, hvor vi var hen akkurat da, og hvor han skulle gå av. Mye til takknemlighet viste han ikke.
Men at han tok meg for å være en Paris-beboer er takk nok i seg selv.

Nå skal jeg lage meg knekkbrød med brunost. Vi har fem brunoster i kjøleskapet, og knekkebrødet er fra Wasa. Skulle nesten tro jeg bodde i Norge.

Ingen kommentarer: