tirsdag, september 23, 2008

Louvre, til høyre.

De siste dagene har jeg hatt besøk fra Norge. Mamma, pappa og to gode venner har besøkt Paris og bodd i Montmartre. De påpekte at det var stor forskjell på området de bodde, og der jeg bor. Jeg kunne ikke vært mer enig.
Det er fint å ha besøk, og jeg har hatt deltidsjobb som guide for hedmarkingene som besøker storbyen.
Det er en bra greie, å kunne få vise frem byen jeg bor i.

Nå er jeg tilbake i Cyber-space-undervisning. For første gang har vi såpass sterke internettsignaler at vi kan logge på hjemme i heimen. Det er veldig godt.

...Også har jeg kjøpt meg brødrister.


De fikk oppleve hvordan det er å være ung, fattig og primitiv i Paris. Sitting på gulvet var nytt, men spennende. De var litt bekymret om de kom seg opp igjen, men det viste seg at bekymringene var ubegrunnet.

Detta er a mor, Bjørg. Og for de som tror Frankrike og storbyer er nytt for denna Hadelendingen, tar feil. Hu har nemlig bodd i både France og London føritia. I de ville 70-åra.

Pappa. Generelt litt mer skeptisk, men en glad turist. Tror det var godt å se at minstemann hadde funnet seg en respektabel bolig. Vanskelig å få bestilt riktig type kaffe, men når det først kom, var den veldig god.

Bente var ble overrasket over hvor fort man vente seg til metrosystemet. Påpekte at den lille bygda deres hjemme bare hadde én butikk, nemlig Joker`n. Paris var merkbart større.

Bjørn-Gunnar. Hadde med seg GPS, noe som kom godt med da de måtte finne veien tilbake til hotellet. Som hedemarkinger flest, og i likehet med min far, skulle han gå i shorts med en gang gradstokken gikk over 10 grader.

5 kommentarer:

Anonym sa...

åh, koslig!

Vi har forresten også brødrister (den var her fra før), det er det viktigste vi har på kjøkkenet tror jeg. Ingenting som slår rista brød :D

Anonym sa...

Enig.
Med brunost og syltetøy. For brunost har jeg sett at dere har. Dere som oss.

Karoline O.A. Pettersen sa...

herlig reportasje :)

Anonym sa...

jess!! dette likte jeg joachim. GAAD, de gamle er gode ass. Jeg digger dem.. Det slår aldri feil, shorts, 70-åra og GPS! love it!

Anonym sa...

"Tror det var godt å se at minstemann hadde funnet seg en respektabel bolig" .
ååkei,høres ut som han har funnet seg ei anna dame