mandag, mars 16, 2009

Undercover agent

Hva gjør man når man ikke har noe annet å ta seg til på en fredagskveld? Jo, hvis man er heldig så har man en svensk venninne som kontakter deg og spør om du vil være med å snike seg inn, forkledd som presse, på en filmfestival. Så da dro vi.
Hannah og jeg.

Hannah hadde sendt mail i forveien, og sagt at vi kom fra en liten, svensk avis. Og jeg var den norske fotografen som var med for å dekke denne flotte festivalen. Det gikk lettere enn man kunne tenke seg. "Oh, yeah, Hannah! Hey! Just let me know if there are any directors or actors that you wanna interview, okey?" sa en ansiktsopperert, amerikansk dame. Okey, sa vi og gikk for å spise gratis fingermat og kaker. Og selvsagt gratis vin i alle farger.

Etter en stund fant den ivrige amerikaneren oss, og kunne gledelig fortelle at hun hadde ordnet så vi kunne få eksklusivt intervju med en "up and coming", israelsk skuespillerinne. Vi var kjempeheldige, men hun kunne bare være 5-10 minutter til, så vi måtte raske på.
Plutselig ble alt mye mer seriøst. Vi ble geleidet inn i et annet rom, og plassert ved siden av to store lamper, rett ovenfor israels nye stjerneskudd.
Og da gjelder det å trekke bra spørsmål ut av ræva.


Ingenting er som spille fotojournalist for svensk avis i 18. etasje.


Hannah, pressepass.


Meg, pressepass.


Kake, mat, vin, brus, boblevann.


Slik går det når man plutselig skal ta bilde av skuespillerinner. Når kamera egentlig kun var tatt med for syns skyld.

Vi ble enige om å gjøre noe lignende igjen.

11 kommentarer:

herregud sa...

Shit, så kult! Råbra bilde, jo. Å førr ei DAME!

Joachim sa...

Joa, for ei dame. Hun var snill. Men vissnok ikke verdens beste skuespiller, sånn i følge Hannah som så filmen i går.

Mie, hvis du leser dette? Er dette et kjent fjes i israels gater?

øyvind sa...

kommer intervjuet opp på bloggen eller :-) ?

jeg prøvde å få meg pressepass på Kosmorama. Det gikk ikke.

Maysan sa...

haha du er min helt ass. Det der hadde jeg aldri turt!!

Joachim sa...

Haha.. Tja, tror ikke det ble mye til intervju. På notatblokka, etter intervjuet, sto det noe sånt som. "Første film, liker regissøren, spennende med film, glad i Paris".
Blir fort litt tynt i lengden.

Maysan; du har unge. Det hadde ikke jeg turt.

Tex Willer sa...

LOL2K

Mie - Mies Tidsmaskin sa...

jeg synes hun ser litt kjent ut, og det samme sier guy, men ingen av oss vet hva hun heter, så da er hun vel ikke så veldig kjent at det gjør noe. hva heter hun?

Anonym sa...

hehe, herregud så smart og kult gjort!
fint portrett :)

Marie Haakstad sa...

haha! genialt!
og veldig fint bilde!

Chræstian sa...

Åh herregud for ei nydelig dame!

Kine sa...

Hahaha så moro! tøft gjort!
Fine bilder :)