mandag, september 04, 2006

Blå-mandag


Idag gjorde jeg en dum ting og to ulovlige ting. Den dumme tingen var at jeg sto opp kl. 07.30 for å være på skolen til kl. 09.00. Det var ikke lurt. Da klokken var omlag kvart over ni, og ingen andre hadde dukket opp, ante jeg ugler i mosen. Derfor ringte jeg til ei i klassen min. Vi skulle ikke starte før kl. 12.00. Da ble jeg sur, og sendte en melding til Andrè som uttrykte hvor sur jeg var på verden fordi jeg hadde dratt meg opp av senga så altfor tidlig. Hva det sto i meldinga, tror jeg ikke vi går nærmere innpå.

Så til det kriminelle. Egentlig er det vel ikke ulvolige greier det er snakk om, sånn i forhold til Norsk lov. Men hvis man skal forholde seg til min mors og min fars regler, er det jeg har gjort idag slettes ikke bra.
Nr. 1: Jeg har gått med to hull i den ene sokken idag. Det hadde ikke min mor likt. Når sokker har hull, skal de kastes, mener hun. Leser hun dette, kommer hun sikkert til å gi meg penger til nye sokker.
Nr. 2: Jeg lagte fire vårruller fra FirstPrice og to pakker nudler til middag. Spiste det sammen med rømme, og det var herlig. Min far ville ikke ha godkjent det som middag. Nudler er bare hvetemjøl, vann og tull og vårruller vet han antakeligvis ikke hva er, men det høres ut som noe som ikke kan regnes med middag. Dvs. noe som ikke har poteter i seg.
Men sånn er det når man bor for seg selv. Da kan man bestemme selv.
Det liker jeg kjempegodt.

Til gjengjeld hadde jeg sokker som min mor ville godkjenne og middag som min far hadde likt i går. Sokkene var uten hull, og middagen besto av poteter, pommes frites, kokte grønnsaker, fiskepinner, ketchup, rømme og smeltet smør. Det var litt av en middag. Over kan du se bilde av hvordan det så ut.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var så mange stygge ord at jeg måtte gå ut av timen for å be om tilgivelse til Jomfru Maria-ikonet mitt for å ha lest meldinga. Det var hele bannskapsordboka i en og samme tekstmelding. Men moro.

Anonym sa...

hehe:)