tirsdag, september 19, 2006

Mandag, tirsdag, så på han igjen...


I går var det plutselig mandag igjen. Som tiden flyr gitt. Ikke så mye spennene skjedde, bortsett fra en liten ting. På vei hjem fra skolen, mens jeg tusslet langs elva og hørte musikk, så jeg en fyr i førti-åra som sto å så seg rundt til alle kanter. Han gikk mot meg, og jeg var sikker på at han skulle spørre om veien. Det så nemlig veldig sånn ut. Han hadde blå jakke og alt han holdt på var ett magasin.
"Unnskyld? Kan jeg sende med deg siste utgaven av Vakttårnet som du kan lese når du har tid?" "Ja, hvorfor ikke", svarte jeg nærmest automatisk. Han kom fra Jehovas Vitner, og han sendte meg med bladene "Vakttårnet" og "Våkn Opp". Skikkelig spennende lesning og tekster som "Finnes det en skaper?", "Er beretningen i 1. Mosebok i strid med naturvitenskapen?", "Hvordan jeg kan forsvare min tro på skapelsen?", "Jakten på evig liv", "Du kan få leve evig", "Kjærligheten styrker oss til å være modige og tapre", "Håp på Jehova og vær tolmodig" og "Spiller det noen roller hva du tror?" (Ja, tydeligvis, i følge vitnene til Jehova.)
Med andre ord; SKIKKELIG spennende lesestoff. Glad jeg tok det med meg. Kanskje mest fordi jeg, André og Eirin fikk oss en god latter. Men også fordi alle planer om å abonere på Pondus er skyldt av veien til fordel for "Våkn opp"

Men nok om det. Idag har jeg vært flink igjen. Det gjelder også igjen middag. Lagde fløtegratinerte poteter med hvitløk (Selv om det var typ fløtepoteter på 1-2-3), kjøttboller og kokte grønnsaker. Det var veldig godt, så jeg måtte ta bilde for å vise frem. (Se ovenfor.)
Bortsett fra det, har det vært en fin dag. Jeg har fått mail fra min venn Øyvind i Vietnam også har vi fått nye fotooppgaver på skolen. 4 bilder skal leveres den 26. og 10 bilder skal være ferdig til den 5. okt. Det kan bli slitsomt. Men, men... Det er jo artig og da.
Også skal vi ha prøve i ting fra kapittel 1 til og med kapittel 10 på mandag. Det er ikke noe særlig. Kanskje mest fordi det handler om data-greier (bit, byte, magebite og jepg og den slags) og kjemi (fremkalling, formler, grafer, syrer, baser, ioner, broner og greier).
Jaja, vi får nå se hvordan det går. Får prøve å være flink til å lese.

Ha en fortsatt fin dag.
Det skal i hvertfall jeg.

Ingen kommentarer: