fredag, september 08, 2006

I går var det torsdag, i dag er det fredag. Sånn er det

Dagen i går. Jeg vil kanskje nesten aller helst glemme den. Den var ikke noe særlig. Planen var å oppdatere bloggen på kvelden, etter at jeg kom hjem fra en liten tur ute på Mormors. Men slik gikk det ikke, og nå skal jeg fortelle deg hvorfor.

Vi avtalte at vi skulle møtes på Mormors Stue klokken åtte, og skilte lag ved skolen. Klokken var vel halv seks eller noe. Med ett jeg begynte å vandre de 25 minuttene hjem, begynte det å stri-regne. Og da mener jeg virkelig at det høljet ned. Skoene har huller, og jeg vandret hjem mens de våte sokkene mine sakte men sikkert pleiet den fra før ganske så beskjedene forkjølelesen min. Da jeg kom hjem lagde jeg pannekaker, eller "djevelens pannekaker" som jeg nå liker å kalle de, og kastet de i meg i full hast. Det skulle jeg ikke ha gjort. Jeg fikk vondt i magen. Hadde veldig lite lyst til å gå ut i de våte gatene igjen, men hadde jo en avtale, så jeg måtte jo det. Magen ble vondere og vondere, akkurat som en knyttet neve som strammet hver eneste muskel jeg har i mageregionen. Det ble en tidlig kveld, for klokken ti orket jeg ikke mer, og begynte å halte hjemover.
Ikke før jeg hadde kommet meg inn døra, snakka litt med Eirin og gått på do kom pannekakene og alt mulig opp gjennom munnen og nesa og rett ned i do. Det var ikke noe særlig. Derfor la jeg meg til å sove med 10-litersbøtta ved min side.

Så derfor fikk jeg ikke oppdatert noe som helst blogg i går.
Nok om dagen i går. Dagen idag har vært mye bedre. Jeg har vært på skolen og hatt litt data/bildefiler-læring. Veldig kjekt å vite, selv om jeg vel egentlig kunne det fra før. Fortsatt litt stiv i magen, men nå er det helg, så da får det bare være. I kveld skal det slappes av, merk deg mine ord.
Har fått en ny fotooppgave til torsdag, og denne virker mye mer lovende enn den forrige. Hurra meg rundt.

Så. I dag blir det lasagne til middag. Sammen med rødløk, agurk, tomat og salat.

Håper virkelig jeg slipper å referere til det som "djevelens lasagne" i neste innlegg.

Ingen kommentarer: