lørdag, november 18, 2006

En nesten altfor innholdsrik dag.

Idag har det skjedd så ufattelig mye. Derfor må jeg blogge nå, selv om det er langt på natt, og jeg skal opp tidlig til optikkeren i morra.
Som fredager flest var det dataundervisning på skola, noe som ikke er så altfor spennende. Da det var ferdig, tok jeg med meg Mari i klassa på tur for å ta bilder. Og så skjedde en stor ting. Midt under fotograferinga ved vannet da Mari matet ender, ringte Kine. Hun lurte på om vi skulle treffes. Wowow, tenkte jeg. For Kine bor jo egentlig hjemme i Hamar. Men plutselig hadde hu tatt seg en overraskelsestur sammen med kjæresten og lille Linus på 7 måneder.
Raska meg avgårde til byen, og traff dem. Det er kanskje det morsomste jeg vet i hele verden når folk kommer på sånn overraskelsesbesøk. Skikkelig stas, og de blir helt til søndag eller mandag.
På søndag kommer også Øyvind til norges 3. største by, og på tirsdag tar pappa turen oppover.
Det er hyggelig med besøk.

Til lunsj ble det pizza på Peppe's og til middag idag var jeg bedt til hu godeste Cathrine i klassa. Vi koste oss med biff for alle penga. Jevnt over en veldig dyr, men god, matdag.
Men det var når jeg var på vei hjem fra Cathrine, at det store skjedde. Klokka hadde rundet midnatt, og Joachim tusslet hjemover mens han hørte på Lars Lillo Stenberg som synger Prøysen-sanger.
Plutselig da en stor buss kjørte forbi, hørte jeg et stort smell, og bussen begynte å skrense litt mot fortauet akkurat der jeg gikk. Jeg kvakk til, og skjønte ingenting. Bussen føk videre bortover veien, og det viste seg at det var en bil, typ Audi, som hadde kræsjet inni den. Jeg ble ståendes å se på bilen som sto der i veien rett forran meg med 4 personer inni. Jeg burde vel egentlig ha gått bort til bilen og åpnet døra med en gang, men jeg tror ikke helt jeg skjønte hva som hadde skjedd.
Bilen var visst veldig skadd forran, men folka inni så ut til å ha det bra. Før jeg visste ordet av det, kom det masse mennesker løpende til bilen, og jeg følte meg med ett litt teit fordi jeg ikke hadde åpna opp å spurt hvordan de hadde det.
Vet ikke helt hvorfor jeg ikke gjorde det egentlig. Ble nok bare litt satt ut.

Folka som satt på hadde det bra, men sjåføren hadde fått ett kutt i panna så han blødde litt. Sjåføren tente seg en røyk, og det tok ikke lange tiden før ambulansen kom å tok seg av det.

Jeg angrer litt på at jeg ikke gikk bort til bilen med en gang, men jeg visste liksom ikke helt hva man gjør i slike situasjoner. Gjort er gjort. Jeg får prøve å huske å gjøre det neste gang.
Tror ikke helt jeg klarte å tenke klart nok, og folka inni bilen satt jo å snakka sammen, så det virka som om de hadde det bra.
Mest synd var det på sjåføren som fikk bilen sin ødelagt.

Så med andre ord har jeg hatt en meget innholdsrik dag. Og det er veldig fint og spennede når det skjer. Selv om jeg godt klarer meg uten busser som skrenser mot meg og biler som kræsjer.
I morgen står det sikkert om kræsjet i avisa, det blir spennende å se.

Da sier jeg god natt.

God natt

6 kommentarer:

Heidi og Caroline sa...

haha, du som eit par tima tidligare påstod at du ikkje trengte eit partykamera!tenk om du hadde hatt eit i går, så kunne du tatt mange juicy bilde og solgt dei til adresseavisen.

Gothenburg Stories sa...

Morra mi oppdaterer bloggen sin oftere enn deg! Og hu har ikke blogg en gang!

Anonym sa...

Sorry borry. Jeg er treig og opptatt som pokker. Det er NOEN av oss som må avgårde på jobb i helgene også vettu, K.

Anonym sa...

Ja jøss, visst e du ein oppteken mann, Joachim! Folk må snart skjønna at da e kje bere bere å følga me på bortimot adle tv-programmena so blir vist på TV2 og TVNorge.

Anonym sa...

Nei, ikke sant!

Gothenburg Stories sa...

Hah! Busted.