søndag, november 26, 2006

Ode til søndagen

Ja, ok.
Jeg gir meg.
Jeg har vært veldig treig, og jeg kunne sikkert ha vært flink-flink gutt og skrevet nytt innlegg allerede på mandag. På grunn av teite NextGen Tel som har stjålet nettverket våres, må jeg nemlig sitte på kjøkkenet eller rommet til Eirin eller André for å finne nettverk.
Men uansett, bedre sent enn aldri. Nå er det igjen søndag. Den beste i uka, den beste i hele verden. Jeg våkna opp i dag, sånn i halv tre-tiden, og tenkte at hvis søndag hadde vært en person, litt sånn som i Robinson Crusoe, (eller hvordan han nå enn skriver navnet sitt), så hadde jeg kanskje ville giftet meg med hun.
Ja, med forbehold om at Søndag er en pike altså.

I går kveld var jeg i Stjørdal (eller "Chøddar’n" som det egentlig heter). Jeg hadde aldri i verden trodd at jeg skulle sette mine føtter i den byen, men hva gjør man vel ikke når folkehøgskolevenner har bursdag. Etter hvert som kvelden gikk, dro vi ut på utestedet Bamses, der vi festet i en drøy halvtime sammen med noen hundre av lokalbefolkningen. Deretter tok vi buss i en time for å komme oss hjem.

I går var jeg på jobb på senteret igjen. Kjedelig som vanlig, og det mest spennende som skjedde var da to gutter kom inn for å brenne cd’er like før jeg skulle gå hjem. De to fjortisene hadde laget sin egen film med trylling, som de skulle brenne opp i flere eksemplarer. Han ene kom bort til meg, og lurte på om vi hadde . Etter mye frem og tilbake fant jeg ut at han ville ha sånn ark til printeren så man kan printe ut ark man kan feste rett på cd’er for å pynte på litt. Men det artige var da jeg spurte om han hadde en sånn type printer som man kunne bruke sånne ark på. Unggutten ble stille, stirra på meg og sa ”Nei, jeg vet ikke. Jeg er fra Oslo jeg”.
Haha!, tenkte jeg da. Jøsses meg.
Da fant jeg ut at jeg kanskje synes at han var litt teit.
Det ble litt bedre da han begynte å utføre trylletriks foran meg og han jeg jobba sammen med.

Ja, sånn ellers har pappa vært på besøk en tur fra tirsdag til onsdag, Øyvind kom forrige søndag, og jeg leverte inn oppgave på torsdag. Det var veldig godt.
Nest kurs starter på tirsdag, og heter ”produkt”. Jeg tror kanskje vi skal lage parfyme-reklame. Det kan bli spennende.

Nå har søndagen min startet, og snart skal jeg lage biffstrimler, ris og sur/søt-saus til middag.
Hurra.

1 kommentar:

Anonym sa...

jeg synes søndag er gutt. på en litt sånn barsk tur&jakt-måte. Du gikk forresten glipp av tidenes juleverksted her i går:) klem