fredag, september 08, 2006

Jeg er flink!




Vil bare si at jeg har vært flink idag. Veldig, veldig flink.
Har rydda på rommet og kjøkken, støvsugd kjøkken, gang og rommet. Deretter skiftet jeg på senga og tørket støv. Jeg har også satt på oppvaskmaskin, tatt ut det rene igjen og satt i ny vask. Jeg gir meg selv et klapp på skuldra.
Så derfor legger jeg ut nye bilder av rommet mitt nå. Denne gangen er det fint og rent, så nå kan også mamma og pappa få se.

I går skjedde det noe rart. Ja nå skal du få høre. Jeg gikk hjem fra skolen. I regnværet og i dårlig humør. Halvveis kom det to damer i 50-årene joggende mot meg om mot to andre mennesker som sto å hang. Sånt skjer, tenkte ikke så mye over det. Da de var omlag 15 meter unna meg, dro begge to opp regnjakka og genseren så de løp bortover mot meg i bare BH`n mens de ropte "er det nok nå"? Ærlig talt visste jeg ikke helt hva jeg skulle si. Straks etter skjønte jeg at de hadde ropt til de to andre som sto der å hang, fordi de to fort skulle snurre et bånd rundt magen på de to damene for å måle pulsen deres. De drev med et organisert treningsløp.
Litt lenger borti veien møtte jeg to damer i 70-årene som kom løpende, og jeg takket Gud for at jeg slapp å se deres undertøy.

Idag opplevde jeg også noe som var spennende. I går på Hotel Cæsar, der Paven er på besøk om dagen, var en av pavens livvakter i en scene, og han skulle gi beskjed om at paven hadde gått inn bakveien og rett opp på rommet sitt. Da snakket livvakten engelsk med italiensk aksent. Men idag derimot, så ga hu godeste Benedicte en beskjed til den samme livvakten, og han så ut til å forstå veldig godt hva hun sa. SELV OM HUN SA DET PÅ NORSK! Jeg måtte løpe inn til André for å fortelle hva jeg hadde oppdaget.
Noen vil kanskje kalle meg sær fordi jeg oppdager slikt, og synes det er spennende.
Vel: Sjå det bryr meg!

Ingen kommentarer: