tirsdag, september 05, 2006

Tirsdag uten sidestykke

Idag har det vært en flott dag. Ikke på grunn av været, for det suger. I natt var det storm og i hele dag har det blåst og regnet. Men det har vært en flott dag av mange grunner, og nå skal du få høre litt av det. Først kunne jeg sove lenge, fordi jeg ikke hadde noe undervisning. Vi skulle jobbe med oppgaver. Så kl ett ca. dro jeg for å jobbe med oppgaver sammen med ei i klassen min.
Jeg hadde ingen gode idéer, og følte meg lite kreativ. Så dro vi til skola for å fremkalle.

Det i seg selv var ikke så interessant og spennende, tenker du kanskje. Men så vettu, så dro jeg og hu som tidliger ble nevnt i teksten til Ikea. Og det med bil og greier. Jeg skulle kjøpe sånn liten kurv til å henge i dusjen. For sånn det er nå, fungerer ikke. Vi har en liten hylle på størrelse med et såpestykke som skal fordeles mellom oss tre. Det sier seg selv at det ikke går.
Jeg fant det ikke på Ikea, men derimot fant jeg potteplante, teppe, pute, putetrekk og vinglass. Potteplanten skal vissnok ha vann to ganger i uka, og er en type lilje eller noe. Det finnes omlag 100 forskjellige typer liljer. Jeg vet ikke hva min heter. Så dermed klarte jeg å bruke 185 kr. på ting jeg egentlig ikke trenger i det hele tatt.
Det er sånn det er på Ikea. Typisk Ikea. Man skal ha en ting, og ender opp med allting.
Men vi spiste kjøttboller der da.
Deretter fór vi videre i en sølvgrå Toyota typ 2003-modell ned til Clas Ohlson. De hadde heller ikke det jeg skulle ha. Så jeg kjøpte skilleark og en svele i stedet. Så ble jeg kjørt hjem.

I kveld skal jeg André og Eirin Johanne se Mulholland Drive på DVD og drikke hvitvin fra de nye glassene våres.
Det blir fint.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nå må du ikke drekke deg canaccas på hvitvin da jokke...

Anonym sa...

Neira Siverten-GUtten. Færrig møee vinenm nå. Varte iikke fylll. Nmullholladn Drive var iikke noe søærlig brae æegenlig hweeeller...

Anonym sa...

Heihei, så gilmore-girls når du sendte mld idag(onsdag), såg deg ikkje før det va for seint. ;)
Fine blogg da...
Alle liljer vil ha masse vatten, dei blir gla då, men det va kje ei fredslilja?
Kram och Puss

Anonym sa...

No syns eg du ska komma heim snart, Joachim! Klokko e øve halv åtta om kvelden jo. André såg på tv på rommet ditt i dag igjen forresten... No sete me begge og ser på tvn din og venta på at Solskjær ska komma på banen og Idun og Håkon i sofaen bere at Håkon ikkje får seta i sofaen itteso da blir altfor trongt. Kom heim!