torsdag, september 07, 2006

Siten, mer sliten. Slitnest






Dagen idag har vært slitsom og lang. Dro på skolen i elleve-tiden, og ble der helt til ca. klokken halv åtte. Det var ikke alltid like gøy, og oppgaven begynner å bli plagsom. Men da jeg var ferdig, dro jeg innom Karoline. Og husmora ordna opp med kaffe og pannekaker. Det var stas. Deretter gikk ferden til Ragnhild som bor rett rundt hjørnet for Karoline. Og der vi jeg kaffe fra presskanne og melk som ble vispet. Jeg kan ikke gjøre annet enn å måpe.
Du kan tro jeg var sliten da jeg kom hjem i halv-elleve tiden. Ja det kan du tro. Og det var jeg. Men dog, klarte jeg å ordne et herremåltid bestående av knekkebrød med smørost typ hvitløk, nudler som både var kokt og stekt og stekte potetbåter som la gjemt inne i kjøleskapet etter fiskepinne-middagen min på søndag.
Stolt over meg selv for at jeg lager så fin mat, og veldig stolt over at jeg er så flink at jeg sparte to poteter i så mange dager. I gamle dager ville jeg bare ha kastet dem. Men nå er jeg student, og da sier det seg selv at det ikke går. Se bilde av kveldsmaten under.
Det står forresten Spath Tango på den nye potteplanta mi, så jeg tror det er det den heter. For de som lurte liksom. Men Wikipedia hadde tydeligvis ikke hørt om den. Trodde Wiki visste alt.
Også har jeg vært flink, og tatt tre bilder av rommet mitt i kveld. Slik at folk som bor langt unna, som ikke har vært her, kan se hvordan jeg har det. Men bildene teller egentlig ikke, fordi det er så fryktelig rotete her, med klær til tørk og greier. Så mamma og pappa; se en annen vei. Bilde en viser tv, bord, sofa og litt vegg. Bilde to viser døra, pulten, cd/dvd-hylle, bokhylle uten bøker, en ovn og litt vegg. Tror det kalles kakkelovn. Bilde tre viser sofa, nattbord, seng, litt hylle og litt vegg.

Nå er jeg sliten, og det har jeg lov til. Som du kanskje skjønner har det vært en slitsom dag. Og det var godt å komme hjem å se at det var folk her. Tror André og Eirin har savnet meg litt i løpet av dagen. Men skal man bli fotograf når man blir stor, må man stå på.

God natt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

finfin middag, men du må huske å spise salat og én gulrot om dagen. kan du fyre i kakkelovnen din?

Anonym sa...

Kakkelovnen kan fyres i for fulle pinner. Er litt dårlig å huske på salaten, skal prøve å skjepe meg.
Snx