søndag, oktober 19, 2008

J´ai fait la fête

På skolen har vi lært det som her i landet heter passé composé. Det er ikke lett, men jeg tror jeg begynner å få taket på det. Det er altså ting som allerede har skjedd, som for eksempel helgen.
For nå er det ordentlig helg. Typ "fri-fra-skolen-la-oss-ha-det-artig"-helg. Så derfor valgte vi å ha det artig.

På fredag bestemte jeg og Heidi at vi måtte danse. Så dansing ble det. Først tok vi turen på Le Pop-in som har et lite med svett dansegulv nede i kjelleren. Vi dansa og jeg snakka med svensker fra Malmö som fortalte at de hjemme i Sverige pleide å gå ut på Sjokoladfabriket. Det hadde vært en sjokoladefabrikk i sin tid, men nå var det disko på fredager og lørdager.
Deretter dro vi på ontz-ontz på Flèche d`or, der dansinga fortsatte til metroen starta å gå igjen.

I går var vi bedt på fest hos Ida, så da tok vi turen dit. Det var hyggelig, og folk i fra omtrent alle verdens land.
Slik så kvelden ut i bilder.
(Siden jeg har såpass dårlig internetttilkobling, må jeg gjøre bildekvaliteten ekstremt shitty for å få lastet opp bildene. Så ta det for det det er. Festbilder.)

På vei ut.

Pynta til fingerspissene.


Grønn bukse slår aldri feil.

Slik ser en vanlig, liten fest ut i Paris. Ganske vanlig, bortsett fra at folk som regel har på seg sko inne.

Meg og Ida Blåtunge.


Lisa(?) fra Japan. Omtrent en meter høy, og tynn som en fyrstikk. Men veldig hyggelig. Heidi innrømmet at hun alltid hadde ønsket seg en sånn liten asiatisk venninne.


Gikk fra det ene stedet til det andre.


Alltid kjedelig å vente på metroen.

Nå skal jeg lage meg ris med kokosmelk og alle mulige grønnsaker.

2 kommentarer:

Anonym sa...

I have a question:
Er det stedet i en sidegate til venstre for champs, hvis du står i bunn, og så er lokalet ganske "rundt" med coole sofaer?

I tilfelle har jeg varit der. Men da var det itte fæst.

Joachim sa...

Nei, er nok ikke der gitt:)